Megatest zimných pneumatík 225/40 R18 - Autobild 2025 1. časť
Najväčší test zimných pneumatík roku 2025 je tu!
So zimnou sezónou prichádza aj množstvo otázok, z ktorých tá najdôležitejšia znie: Ako spoznať kvalitné zimné obutie od nebezpečnej pneumatiky? Odpoveď prináša magazín AutoBild, ktorý sa rozhodol otestovať širokú škálu zimných pneumatík v rozmere 225/40 R18, aby ukázal, ako sa jednotlivé modely líšia z hľadiska bezpečnosti a výkonu.
Aké pneumatiky sa testu zúčastnili, kto postúpil do ďalšieho kola a kto naopak pohorel hneď v úvode? To všetko a oveľa viac prináša doposiaľ najväčší nezávislý test zimných pneumatík roku 2025.
Čo bolo hlavným cieľom testu Autobild?
Autobild mal jasnú úlohu - starostlivo vybrať a potom otestovať čo najviac modelov, od prémiových značiek až po cenovo dostupnejšie alternatívy a jasne ukázať rozdiely medzi jednotlivými triedami z hľadiska bezpečnosti a kvality. Hlavným kritériom bola brzdná dráha na mokrej vozovke, ktorá rozhodla o postupe do ďalšieho kola. Pneumatiky, ktoré neuspeli, automaticky stratili možnosť sa zúčastniť testu na zasneženej vozovke.
Ako testovanie prebiehalo?
Do testu bolo zaradených celkom 51 zimných pneumatík a jedna letná referenčná pneumatika v rozmere 225/40 R18. Pri výbere Autobild myslel na rôzne typy vodičov - na tých, ktorí pneumatiky kupujú z nutnosti, aj na tých, ktorí si jazdu užívajú a preferujú pri nej určitú jazdnú dynamiku. Preto do testu zahrnul pneumatiky vhodné pre rôzne typy vozidiel – od bežných osobných áut až po športové vozidlá.
Aby boli výsledky čo najpreukaznejšie, všetky modely pneumatík boli testované na rovnakom vozidle a za rovnakých poveternostných podmienok.
Alarmujúce výsledky testu - 20 najlepších vs. 20 najhorších výsledkov!
Bezpečnostný prepad lacných pneumatík
Už prvá časť testovania – brzdenie na mokrej vozovke – odhalila výrazné rezervy.
Celkom 20 modelov nesplnilo základné bezpečnostné kritériá a ďalšieho testovania, ktoré pokračovalo na zasneženej vozovke sa radšej nezúčastnilo. Hoci všetky testované modely boli označené ako zimné pneumatiky, výsledky ukázali, že mnoho z nich nedosahuje bezpečnostnú úroveň, ktorú by zimná pneumatika mala poskytovať. Niektoré testované modely by sa po absolvovaní takého testu na ceste vôbec nemali vyskytovať.
Známe značky dominujú testu
Našťastie medzi 51 testovanými modelmi existujú aj svetlé výnimky. 20 najlepších zimných pneumatík zvládlo bez problémov ako mokrú vozovku, tak aj testy na snehu. Vo väčšine prípadov išlo o známe a overené značky, ktoré dlhodobo patria medzi obľúbené voľby vodičov.
Prehľad testovaných zimných pneumatík = ľahký výber pneumatík
Pokiaľ si plánujete zaobstarať nové zimné pneumatiky alebo máte pochybnosti, či vaše súčasné obutie neohrozuje vašu bezpečnosť, prejdite si našu prehľadnú tabuľku. V nej si môžete overiť, či sa vaše pneumatiky testu zúčastnili, ako si viedli a prípadne, ktoré modely by pre vás boli najvhodnejšie.
Záver testu
Prémiové pneumatiky naďalej udržujú svoju pozíciu medzi najlepšie hodnotenými modelmi, zatiaľ čo lacnejšie alternatívy potvrdzujú, že cena často zodpovedá kvalite – aj drobné zmeny v konštrukcii alebo zložení gumy môžu výrazne ovplyvniť ich výkon.
Novinka Dunlop Winter sa stala víťazom testu brzdnej dráhy roku 2025. Na mokrej vozovke zastavila už po vynikajúcich 33,3 m a na snehu preukázala najkratšou brzdnou dráhou a zastavila po 27,5 m, čo jej zaistilo celkové víťazstvo medzi 51 testovanými modelmi.
Táto pneumatika je navrhnutá tak, aby poskytovala vysokú úroveň bezpečnosti v sťažených zimných podmienkach.
Pneumatika Michelin Pilot Alpin 5 sa umiestnila na celkovom 2. mieste v teste brzdnej dráhy. Na mokrej vozovke dosiahla vynikajúci výsledok 33,2 m, kde sa takmer vyrovnala celkovému víťazovi - Dunlop Winter Response 2. Na snehu potom potvrdila svoje kvality brzdnou dráhou27,8 m.
Vďaka vyváženému výkonu na mokre aj snehu je ideálnou voľbou pre širokú škálu vozidiel.
Pneumatika Goodyear UltraGrip Performance 3 dosiahla najlepší výsledok v brzdení na mokrej vozovke, keď zastavila po 32,6 metroch a prekonala tak hlavných konkurentov v teste - Michelin Pilot Alpin 5 a Dunlop Winter Response 2. Na snehu navyše predviedla veľmi solídny výkon s brzdnou dráhou 28,5 m.
Tento výsledok jednoznačne potvrdzuje dôraz značky Goodyearna bezpečnosť v náročných zimných podmienkach, najmä na mokrých povrchoch.
Tesný súboj medzi víťazmi testu
Rozdiely medzi najlepšími modelmi boli tento rok mimoriadne malé – o poradí rozhodovali doslova detaily. Michelin Pilot Alpin 5obsadil v kategórii brzdenie na mokre druhé miesto, keď zastavil po 33,2 metroch, čo je len o 0,6 metra ďalej ako Goodyear, ktorý dosiahol najkratšiu brzdnú dráhu v teste.
Nečakane dobrý výkon v nižšej cenovej triede
Veľkým prekvapením testu sa stal cenovo dostupný model Linglong Sport Master Winter, ktorý sa umiestnil vyššie, než by mnohí očakávali. Ponúkol solídny výkon pri brzdení na mokre aj snehu, čím potvrdil, že aj v nižšej cenovej triede je možné nájsť pneumatiky s veľmi dobrým pomerom ceny a výkonu.
Špecialista na sneh
Pneumatika Kleber Krisalp HP3 sa ukázala ako skutočný majster zimných podmienok. Dosiahla najkratšiu brzdnú dráhu na snehu – 27,1 metra, čím sa stala jasným lídrom v tejto disciplíne. Potvrdila tak, že aj modely mimo prémiového segmentu môžu excelovať v konkrétnych podmienkach.