Veríte na zázraky? My po dnešku áno! Redaktori magazínu Autobild totiž navzdory koronavírusu zohnali pre svoj megatest brzdnej dráhy aj novinku Continental WinterContact TS 870. Tá prišla na trh s omeškaním, takže sme ju v tohtoročných testoch vôbec nečakali.
V teste brzdnej dráhy už tradične uvidíte 50 pneumatík zo všetkých cenových tried – tentoraz v populárnom rozmere 205/55 R16. Do ďalšieho kola potom postúpi len 20 najlepších dezénov. Podarí sa niektorej značke konečne zosadiť šampióna zimného obutia?
Vojna prémioviek pokračuje: Bridgestone vracia úder!
Keď nám pri písaní minulého testu zimných pneumatík 225/45 R17 – TÜV SÜD 2021 bilo srdce vzrušením, nemali sme poňatie, že nás tento rok môže ešte niečo prekvapiť. Veď asi najočakávanejšia pneumatika roku 2021 konečne dorazila na trh a hneď pokorila takmer neporaziteľnú Bridgestone Blizzak LM-005.
„Fenomenálny výkon, toto už nič neprebije!“ Vraveli sme si v redakcii. O 21 dní neskôr je ale všetko inak a my sme viac než v šoku. Nejakým zázrakom magazín Autobild (už vieme, že i AutoMotorSport) získal pre megatest zimných pneumatík už spomínaný Continental WinterContact TS 870. A výsledky ukazujú – vrátane tých z testu zimných pneumatík 195/55 R16 – AutoMotorSport 2021– že to nemecký Continental nebude mať vôbec ľahké.
Japonská pneu Bridgestone Blizzak LM-005 totiž hneď v úvode nasadila svoj najväčší kaliber, na ktorý žiadna konkurenčná značka nestačí. Reč je, samozrejme, o neprekonateľnom brzdení na mokrej ceste a viac než perfektnom brzdení na snehu!
V žiadnom prípade ale nemecký Continental nezatracujte. Naopak! Vďaka najnovšiemu testu AutoMotorSport, ktorý porovnal 10 zimných pneu 195/55 R16, už vieme, v čom je novinka WinterContact TS 870 bezkonkurenčná. A už tento víkend vám to odhalíme. Teraz už sa ale poďme pozrieť, ktorých 20 zimných pneumatík postúpilo do ďalšieho kola. Prezradíme, že medzi nimi nájdete aj populárnu českú značku.
Metodika testovania
- Redaktori magazínu Autobild zakúpili anonymne 50 zimných pneumatík v rozmere 205/55 R16 – a to zo všetkých cenových tried.
- Jazdci najskôr otestovali brzdenie na mokrej ceste pri rýchlosti 80 km za hodinu. Pri najlepších 35 pneumatikách potom zmerali aj brzdenie na snehu pri rýchlosti 50 km za hodinu.
- Do druhej časti testu postúpilo len 20 pneumatík, ktoré komisári porovnali v ďalších 13 disciplínach (vrátane aquaplaningu, ovládateľnosti aj kilometrového nájazdu). Tieto výsledky zatiaľ redakcia nezverejnila.
1. miesto
Bridgestone Blizzak LM-005
- Brzdná dráha na mokre pri rýchlosti 80 km za hodinu: 32,1 metrov (1. miesto)
- Brzdná dráha na snehu pri rýchlosti 50 km za hodinu: 28,1 metrov (6. miesto)
- Celkový súčet brzdných dráh: 60,2 metrov – 1. miesto
Za posledných pár rokov boli české zimy prakticky bez zmien. Dážď, sneh, rýchle topenie, brečka – skrátka, ustavičné mokro. A pneumatiky Bridgestone Blizzak LM-005 sú v brzdení na mokre tie najlepšie, ktoré môžete podľa výsledkov testov na svoje auto obuť. Že nejde o ojedinelý úspech, sa môžete napríklad presvedčiť vďaka vlaňajšiemu megatestu brzdnej dráhy zimných pneumatík 245/45 R18 – Autobild 2020.
2. miesto
Dunlop Winter Sport 5
- Brzdná dráha na mokre pri rýchlosti 80 km za hodinu: 33,6 metrov (4. miesto)
- Brzdná dráha na snehu pri rýchlosti 50 km za hodinu: 27,3 metrov (1. miesto)
- Celkový súčet brzdných dráh: 60,9 metrov – 2. miesto
Zimný model americkej značky Dunlop Winter Sport 5 nemusíme skúseným vodičom dlho predstavovať. Tento dezén v testoch opakovane preukazuje, že v športovej jazde, skrátka, exceluje. Na mokre zastaví len o 1,3 metra neskôr než Bridgestone, na snehu potom brzdí najlepšie. Sme zvedaví, ako Dunlop dopadne v druhej časti testu.
3. miesto
Hankook Winter i*cept RS2
- Brzdná dráha na mokre pri rýchlosti 80 km za hodinu: 33,4 metrov (2. miesto)
- Brzdná dráha na snehu pri rýchlosti 50 km za hodinu: 28,2 metrov (7. miesto)
- Celkový súčet brzdných dráh: 61,6 metrov – 2. miesto
Pokiaľ by sme mali bez premýšľania označiť najlepšiu značku zimných pneu v strednej triede, asi by sme bez váhania menovali Hankook. Juhokórejské pneumatiky nás totiž vďaka skvelým výsledkom v testoch opakovane presvedčujú, že sa aj lacnejšie plášte môžu vyrovnať tým prémiovým. Aj preto držíme päste do ďalšieho kola!
4. miesto
Continental WinterContact TS 870
- Brzdná dráha na mokre pri rýchlosti 80 km za hodinu: 34,2 metrov (6. miesto)
- Brzdná dráha na snehu pri rýchlosti 50 km za hodinu: 27,7 metrov (3. miesto)
- Celkový súčet brzdných dráh: 61,9 metrov – 4. miesto
Hoci novinka nemeckej značky Continental WinterContact TS 870 brzdí najlepšie až ako 4. pneu celého testu, nejde prakticky o žiadne zásadné rozdiely. V celkovom súčte totiž potrebuje na zastavenie len o 1,7 metra viac než víťazný dezén Bridgestone. Pri prémiových hráčoch je, skrátka, zvykom, že víťazia často len takpovediac o chlp. Máme ale tušenie, že má Continental hneď niekoľko es v rukáve. A úprimne sa tešíme, až vám ich cez víkend odhalíme.
Zaujímavosti testu
- Sava Eskimo HP2 (ekonomická trieda) brzdí s 28 metrami na snehu lepšie než víťaz testu Bridgestone Blizzak LM-005. Na mokrej ceste však na šampióna stráca 2,9 metra.
- Na 15. mieste postúpila do ďalšieho kola populárna česká značka Barum so svojím modelom Polaris 5. Na mokre zastavila po 36,5 metroch, na snehu po 28,8 metroch
Prehľad 20 pneu postupujúcich do ďalšej fázy testu
Umiestnenie |
Názov dezénu |
Brzdná dráha na mokre v metroch | Brzdná dráha na snehu v metroch | Brzdná dráha celkom v metroch |
---|---|---|---|---|
1. | Bridgestone Blizzak LM-005 | 32,1 | 28,1 | 60,2 |
2. | Dunlop Winter Sport 5 | 33,6 | 27,3 | 60,9 |
3. | Hankook Winter i*cept RS2 | 33,4 | 28,2 | 61,6 |
4. | Continental WinterContact TS 870 | 34,2 | 27,7 | 61,9 |
5. | Firestone Winterhawk 4 | 33,5 | 28,6 | 62,1 |
6. | Goodyear UltraGrip 9+ | 35,2 | 27,5 | 62,7 |
7. | BFGoodrich G-Force Winter 2 | 35,6 | 27,9 | 63,5 |
8. | Semperit Speed-Grip 3 | 35,1 | 28,5 | 63,6 |
9. | Vredestein Wintrac | 33,5 | 30,3 | 63,8 |
10. | Laufenn i-Fit+ | 35,2 | 28,6 | 63,8 |
11. | Kleber Krisalp HP3 | 35,6 | 28,4 | 64,0 |
12. | Michelin Alpin 6 | 34,9 | 29,1 | 64,0 |
13. | Sava Eskimo HP2 | 36,5 | 28,0 | 64,5 |
14. | Uniroyal MS Plus 77 | 36,1 | 28,6 | 64,7 |
15. | Barum Polaris 5 | 36,1 | 28,8 | 64,9 |
16. | Nexen Winguard Snow G3 | 35,6 | 29,4 | 65,0 |
17. | Yokohama BluEarth-Winter V906 | 35,9 | 29,2 | 65,1 |
18. | Fulda Kristall Control HP2 | 36,8 | 28,6 | 65,4 |
19. | Falken Eurowinter HS01 | 36,2 | 29,5 | 65,7 |
20. | Nokian WR Snowproof | 36,5 | 29,2 | 65,7 |
Zdroj: Autobild.de