Už ste niekedy zažili, že si kúpite pneumatiku, prvých pár tisíc kilometrov jazdí skvele, ale potom už to nie je ono? Skutočná skúška totiž prichádza vo chvíli, keď dezén postupne ubúda a nebezpečne sa blíži k minimálnej hĺbke. Nová letná pneumatika Michelin Primacy 5 preto prichádza so zaujímavým prísľubom – špičkové jazdné vlastnosti si zachová až do úplného opotrebovania.
Skvelé jazdné vlastnosti potvrdzujú aj prvé nezávislé testy od spoločností TÜV SÜD a centra DEKRA. V nich mal nový dezén oproti svojmu predchodcovi Michelin Primacy 4+ o 20 % vyšší kilometrový nájazd, 8 % kratšiu brzdnú dráhu na mokre a 5 % nižší valivý odpor.
Hlavné výhody letnej pneumatiky Michelin Primacy 5:
- Mimoriadne vysoký kilometrový nájazd
- Bezpečné jazdné vlastnosti až do úplného opotrebovania
- Veľmi krátka brzdná dráha na mokrom povrchu
- Nižší hluk aj spotreba vďaka zníženému valivému odporu
Technológia EverGrip pre maximálnu bezpečnosť aj pri minimálnej hĺbke dezénu
O 13 % hlbšie drážky v tvare písmena U s vertikálnymi bočnými stenami zaisťujú efektívny odvod vody aj pri minimálnej hĺbke dezénu. Viacvrstvová zmes s vysokým podielom siliky pomáha pneumatike pri brzdení efektívnejšie využívať celú plochu behúňa. Ako sa pneumatika opotrebováva, existujúce drážky sa priebežne rozširujú a vznikajú nové, čím kompenzujú úbytok hĺbky dezénu.
Konstrukcia MaxTouch a zmes EverTread pre dlhšiu životnosť
Za výrazne vyšším kilometrovým nájazdom stojí kombinácia zosilnených bočníc a odolnejšieho kordu, ktorá zabezpečuje rovnomerné rozloženie síl pri rozjazde, brzdení aj zatáčaní. Spolu s novou zmesou EverTread, ktorá zvyšuje odolnosť proti opotrebovaniu aj mechanickému poškodeniu, tak pneumatika ponúka o 20 % vyšší kilometrový nájazd než predchádzajúca generácia – v praxi približne o 7 000 kilometrov viac.
Tichá a úsporná jazda pre elektromobily aj vozidlá so spaľovacím motorom
Nová generácia sa môže pochváliť znížením valivého odporu o 5 %, čo znamená výraznú úsporu paliva alebo energie. Majitelia elektromobilov ocenia veľmi tichú jazdu a odolnú konštrukciu, ktorá počíta s vysokým okamžitým krútiacim momentom a vyššou hmotnosťou týchto vozidiel.