Test letných a celoročných pneumatík 225/45 R17 - UTAC 2025

13.05.2025 , Erika Kajtárová

KTO VLÁDNE v rozmere 225/45 R17?

V tohtoročnom teste škandinávskeho magazínu UTAC 2025 sa proti sebe postavilo 14 pneumatík v rozmere 225/45 R17, čo je jeden z najobľúbenejších rozmerov pre kompaktnú a strednú triedu vozidiel!

Preskúmajte súboj medzi letnými a celoročnými pneumatikami, ktorý tento test prináša! Ktoré modely prešli náročnými skúškami a ukázali, kto skutočne vyniká v rôznych podmienkach? A aby to bolo ešte napínavejšie – v teste sa stretli prémiové značky, s modelmi zo strednej triedy, ktoré ukázali, ako si top modely vedú v porovnaní s cenovo dostupnejšími variantmi.

Pokračujte v čítaní a zistite, ktorá pneumatika naozaj zažiarila!

Ako a kde sa testovalo? Precízne, profesionálne a za všetkých podmienok!

Aby test naozaj odhalil, ktorá pneumatika si zaslúži vašu dôveru, prebiehali všetky skúšky v prestížnom a nezávislom testovacom centre UTAC vo Francúzsku. Práve tu sa starostlivo meria výkony pneumatík svetových značiek na špeciálnych tratiach, ktoré simulujú najrôznejšie situácie zo skutočnej prevádzky.

Ktoré disciplíny sa hodnotili?

  • Brzdná dráha
  • Ovládateľnosť
  • Ochrana voči akvaplaningu
  • Hlučnosť
  • Valivý odpor
  • Subjektívne hodnotenie jazdného komfortu

Prekvapivé súboje!

Testovanie prebiehalo na suchu aj mokre, a to nielen pri letných teplotách, ale aj v chladnejšom počasí okolo 7 ° C, ktoré je na Slovensku bežné na jar a na jeseň. Štyri celoročné pneumatiky od značiek Pirelli, Bridgestone, Continental a Goodyear mali neľahkú úlohu - obstáť na rozpálenom asfalte a pritom zaistiť bezpečnú jazdu na chladnej mokrej vozovke po daždi alebo za sychravého rána - čo často rozhoduje o skutočnej kvalite pneumatík! A práve tu test priniesol veľmi zaujímavé dáta.

Redakcia sa tiež zamerala na rozdiely medzi univerzálnymi a sezónnymi modelmi. Výsledky boli v niektorých disciplínach prekvapivo vyrovnané. Zatiaľ čo letné pneumatiky dominovali na suchu a pri vyšších teplotách, kvalitné celoročné modely dokázali držať krok hlavne na mokrej vozovke av chladnejších podmienkach.

Test letných a celoročných pneumatík 225/45 R17 - UTAC 2025

Tentokrát uvidíte porovnanie 10 letných 225/45 R17 a 4 celoročné 225/45 R17 pneumatiky v rovnakom rozmere. Zistite ktorá bola najlepšia! Zdroj: Utacgroup..com


1. miesto
Michelin Primacy 5

Michelin Primacy 5 ovládla tohtoročný test vďaka svojej špičkovej výkonnosti na mokrej vozovke, kde dosiahla najkratšiu brzdnú dráhu a najlepšiu ochranu v priamom akvaplaningu. Vyniká skvelou priľnavosťou v zákrutách, jednoduchou ovládateľnosťou a nízkym valivým odporom, čo zaisťuje nielen bezpečnú jazdu, ale aj úsporu paliva. Na suchu pneumatika poskytuje stabilnú a komfortnú jazdu napriek tomu, že v brzdnej dráhe podala slabší výkon.

Úplne bezkonkurenčný jazdný prejav vyniesol tejto pneumatike zaslúžený triumf!

✅ Najkratšia brzdná dráha a bezproblémová ovládateľnosť na mokrom povrchu
✅ Maximálna ochrana voči akvaplaningu
✅ Najtichší chod pri jazde
❌ Slabšie v brzdení na suchu

Michelin Primacy 5

Chcem vybrať Michelin


2-3. miesto
Continental PremiumContact 7

Continental PremiumContact 7 si suverénne podmanila test vďaka špičkovej ovládateľnosti a úplne presnému riadeniu na suchu aj mokre. Najviac zažiarila v disciplíne ovládateľnosti na mokrej trati, kde bola najrýchlejšia a najlepšie držala stopu, čo znamená maximálnu stabilitu aj v náročných podmienkach, kde hrozí šmyk alebo strata kontroly. Navyše sa podelila o prvé miesto v najkratšej brzdnej dráhe na suchu spolu s Pirelli - čo potvrdzuje jej univerzálne schopnosti.

Napriek vyššiemu hluku a valivému odporu si zaistila miesto medzi elitou testu!

✅ Najlepší výkon v ovládateľnosti na suchu aj mokre
✅ Najkratšia brzdná dráha na suchu
✅ Dobrá ochrana voči aquplaningu
❌ Vyšší valivý odpor a hlučnosť pri jazde

Continental PremiumContact 7

Chcem vybrať Continental


2-3. miesto
Pirelli Cinturato P7 C2

Pirelli Cinturato P7 C2 zaujala skvelým výkonom na suchu, kde si pripísala najkratšiu brzdnú dráhu testu. Na mokrej trati sa zaradila medzi najlepšie vďaka výbornej priľnavosti a ľahkej ovládateľnosti, aj keď v extrémnych situáciách nie je taká istá ako testovaná konkurencia. Typickým znakom tejto pneumatiky je čitateľný jazdný prejav a ľahká pretáčavosť pri prudkých manévroch, čo ocenia športovo ladení vodiči.

Vďaka svojmu vyváženému výkonu a tichému chodu si Pirelli odniesla skvelé druhé miesto po boku Continentalu!

✅ Najkratšia brzdná dráha a ľahká ovládateľnosť na suchu
✅ Špičková ovládateľnosť a krátka brzdná dráha na mokrom povrchu
✅ Dynamický zážitok z jazdy
❌ Slabšie v ochrane voči aquaplaningu

Pirelli Cinturato P7 C2

Chcem vybrať Pirelli


Zaujímavosti testu

Testovanie zahŕňalo pneumatiky za rôznych teplotných podmienok, čo poskytlo komplexný pohľad na ich výkony.

  • Najväčšie prekvapenie priniesol test pri teplote iba 2 °C na mokrej vozovke. V týchto podmienkach celoročné pneumatiky výrazne prekonali niektoré letné modely. Dokázali zastaviť o takmer 6,5 metra skôr. To je výrazná bezpečnostná rezerva, ktorá môže v krízových situáciách rozhodnúť. Výsledok zároveň potvrdzuje, že v chladnejšom počasí, ktoré môže nastať aj uprostred leta v severných oblastiach, sú celoročné pneumatiky schopné ponúknuť bezpečnejšiu brzdnú dráhu, než niektoré klasické letné pneumatiky.

  • Testu sa zúčastnila Goodyear Vector 4Seasons Gen-3 - mylne označená za „americkú celoročnú pneumatiku“. V skutočnosti ide ale o európsky model s certifikáciou 3PMSF, navrhnutý špeciálne pre celoročnú prevádzku v európskych podmienkach. Na americkom trhu sa vôbec neponúka - je to čisto európska záležitosť! Táto pneumatika bohužiaľ v teste nezabodovala. Celková jazdná dynamika bola slabšia - so zníženou priľnavosťou a predĺženou brzdnou dráhou získala najnižšie skóre a obsadila posledné miesto tabuľky.

  • Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6 si dlhodobo drží povesť špičkovej letnej pneumatiky s výbornými výsledkami. V tohtoročnom teste však sklamala slabším výkonom pri nižších teplotách, kde na mokrej vozovke stratila časť svojej obvyklej istoty. Tento nečakaný prepad ovplyvnil jej celkové hodnotenie – tentoraz ide o najväčšie sklamanie medzi prémiovými značkami.

  • A teraz niečo pozitívne! Pneumatiky Hankook Ventus Prime 4 K135 a Nokian Hakka Blue 3 potvrdili svoju povesť spoľahlivých partnerov na ceste. Obe ponúkli vyvážené jazdné vlastnosti s drobnými kompromismi v priľnavosti a komforte. Na celkovom hodnotení sa síce podpísala vyššia hlučnosť a vyšší valivý odpor, napriek tomu za volantom okamžite spoznáte ich prednosti!

  • Pneumatika Bridgestone Turanza 6 potvrdila, že nie je potrebné byť najlepšie vo všetkých disciplínach, aby zaujala - postačí spoľahlivé riadenie a komfort pri jazde.
    Napriek tomu, že nepredviedla najlepšie výsledky, paradoxne sa stala najlepšie hodnotenou celoročnou pneumatikou tohto testu. To je prekvapivé vzhľadom na jej slabiny na suchu i mokre, kde predviedla pomalé reakcie, dlhšiu brzdnú dráhu, slabšiu ochranu voči aquplaningu a zníženú bočnú priľnavosť. Jej výkon však výrazne vylepšil extrémne nízky valivý odpor a mimoriadne tichý chod. Vďaka týmto vlastnostiam je ideálny pre elektromobily, kde sa spotreba a komfort stávajú kľúčovými prioritami.


Poradie a hodnotenie testovaných pneu

Umiestnenie Názov dezénu Sucho - brzdná dráha Mokro - brzdná dráha Hlučnosť Valivý odpor
1. Michelin Primacy 5 36  33 10  7,74 
2-3. Continental PremiumContact 7 34,2  33,4  8,04 
2-3. Pirelli Cinturato P7 C2 34,2  33,1  7,9 
4. Bridgestone Turanza 6 35,7  33,9  10  7,6 
5. Nokian Hakka Blue 3 34,6  33,2 7,95 
6. Hankook Ventus Prime 4 K135 35,1  34  7,99 
7. Bridgestone Turanza All Season 6 38  33,5  7,85 
8. Pirelli Cinturato All Season SF3 37,9  33,8  7,9 
9. Vredestein Ultrac 36,9  36,5  7,87 
10. Continental AllSeasonContact 2 39,7  34,2  10  7,89 
11. Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6 35,1  35,2  8,04 
12. Nordman South 37,4 35,3  8,03
13. Falken ZIEX ZE320 35,2  36,3  10  7,99 
14. Goodyear Vector 4Seasons Gen-3 40,8  35,4  8 7,9

Zdroj: Utacgroup.com

Košík 0,00 €

Nákupný košík je prázdny.