Megatest 30 celoročných pneumatík 225/40 R18 – Auto Bild 2025, 2. časť

Prichádza čas na dlho očakávané finále megatestu celoročných pneumatík 2025. Práve teraz sa rozhodne, ktorá pneumatika si poradí najlepšie s komplexným hodnotením. Zmení sa poradie favoritov, alebo si svoje pozície udrží? A kto nakoniec získa titul víťaza vďaka najvyváženejším výsledkom? To všetko odhaľuje najnovší test magazínu AutoBild 2025


Prvé kolo testovania v skratke

Do úvodného kola bolo zaradených 30 celoročných pneumatík v rozmere 225/40 R18, ktoré museli prejsť vstupným brzdným testom na suchu a mokre. Najväčším prekvapením sa stala cenovo dostupná pneumatika Linglong Sport Master 4S, ktorá vďaka vyváženému brzdnému výkonu prekonala očakávania a obsadila 4. miesto.

Otázkou zostáva - dokáže si tento budgetový model svoje skvelé postavenie udržať aj v plnom hodnotení? A ktoré ďalšie pneumatiky sa dostali do ďalšej fázy testu? To ste sa mohli dočítať v prvej časti článku: Megatest 30 celoročných pneumatík 225/40 R18 – AutoBild 2025, 1. časť.

Testy

Do užšieho výberu postúpila iba polovica hodnotených pneumatík.


Čo ukázalo druhé testovacie kolo?

Veľký poprok celoročných pneumatík

Vďaka zahrnutiu referenčnej letných a zimných pneumatík priniesol test výsledky, ktoré príjemne prekvapia vodičov, ktorí dávajú prednosť celoročným modelom.

Výsledky jasne ukazujú, že celoročné pneumatiky v posledných rokoch výrazne pokročili. Prémiové modely sa výkonom výrazne priblížili špecializovaným letným a zimným pneumatikám. Najlepšie celoročné pneumatiky dnes dokonca dosahujú 85 – 95% výkonu zimných pneumatík na snehu a na mokrom povrchu sa takmer vyrovnajú letným pneumatikám.

Ako hodnotenie prebiehalo?

AutoBild rozdelil testovanie do 5 hlavných kategórií, ktoré sa ďalej vetvili do 16 čiastkových disciplín:

  • Suchá vozovka – brzdná dráha a ovládateľnosť
  • Mokrá vozovka – brzdenie, handling, správanie v zákrutách, odolnosť proti akvaplaningu a celková priľnavosť
  • Sneh na vozovke – brzdná dráha, trakcia a stabilita jazdy
  • Komfort pri jazde – hlučnosť a jazdné pohodlie
  • Ekonomická prevádzka – opotrebenie, kilometrový nájazd, valivý odpor a celková cena

Test AutoBild zdôrazňuje, že tento komplexný prístup umožňuje objektívne porovnať pneumatiky nielen z hľadiska bezpečnosti, ale aj z pohľadu dlhodobej hodnoty pre vodiča. Vďaka kombinácii výkonových testov a ekonomických parametrov je možné presne určiť, ktoré modely ponúkajú najvyváženejšiu kombináciu vlastností.

V tohtoročnom teste sa najlepšie osvedčili prémiové celoročné pneumatiky značiek Pirelli, Continental, Michelin a značka strednej triedy Vredestein. Technológia týchto modelov je natoľko vyspelá, že pohodlie bez sezónnej výmeny pneumatík už nie je spojené s výraznými kompromismi v oblasti bezpečnosti.

POZOR cenovo dostupné pneumatiky do tejto kategórie stále nepatrí!


Čo v teste nájdete:

Celoročné pneumatiky

Konečný verdikt pre 15 celoročných pneumatík v rozmere 225/40 R18 je tu! Zdroj: Autobild.de


1. miesto
Pirelli Cinturato All Season SF3

Pirelli Cinturato All Season SF 3 sa stáva víťazom testu celoročných pneumatík!

Táto univerzálna pneumatika spája športový charakter s istým a predvídateľným správaním na suchu, mokre aj snehu. Na mokrej vozovke ponúka vysokú priľnavosť a špičkovú ochranu proti akvaplaningu. Vďaka vyváženým výsledkom patrí medzi najspoľahlivejšie pneumatiky v teste. Jej jedinou slabinou je vyššia miera opotrebovania, ktorá môže z dlhodobého hľadiska zvýšiť prevádzkové náklady.

✅ Najkratšia brzdná dráha na suchu
✅ Najlepšia ochrana voči aquplaningu
✅ Športové jazdné vlastnosti
❌ Vyššie opotrebenie

Pirelli Cinturato All Season SF3

Chcem vybrať Pirelli


2. miesto
Continental AllSeasonContact 2

Tento model najväčšiu silu ukázal na mokrej vozovke, kde dosiahol druhé najlepšie výsledky vo všetkých disciplínach, a na suchu ponúkol najlepšiu ovládateľnosť. Vodiči sa môžu spoľahnúť na stabilné a pokojné správanie za všetkých poveternostných podmienok. Jedinou slabinou je mierne obmedzená životnosť, kvôli ktorej ju vodiči môžu v porovnaní s niektorými konkurentmi potrebovať vymeniť skôr.

✅ Najlepšia odozva riadenia na suchej vozovke
✅ Vynikajúci výkon na mokrom povrchu
✅ Vysoký komfort jazdy
❌ Nižší kilometrový nájazd

Continental AllSeasonContact 2

Chcem vybrať Continental


3. miesto
Michelin CrossClimate 3 Sport

Tento model cieli na vodičov, ktorí hľadajú športový charakter a presnú ovládateľnosť. Vyniká istým správaním na suchu aj mokre, kde ponúka vysokú mieru bezpečnosti a dynamický štýl jazdy. Na snehu síce podáva o niečo slabší výkon ako Michelin CrossClimate 3, napriek tomu si udržuje spoľahlivosť aj v náročnejších zimných podmienkach. Nevýhodou zostávajú vyššie prevádzkové náklady na kilometer, čo tento model radí medzi drahšie voľby.

✅ Silný výkon na suchu i mokrom povrchu
✅ Dynamický štýl jazdy
✅ Nízky valivý odpor
❌ Vyššie náklady na prevádzku

Michelin CrossClimate 3 Sport.jpg

Chcem vybrať Michelin


Zaujímavosti testu

  • Michelin prekvapil stratégiou dvojitej ponuky modelu CrossClimate 3, kedy každý variant cieli na iné potreby vodičov. Štandardná verzia CrossClimate 3 dominovala v zimných podmienkach s excelentným brzdením, trakciou i ovládateľnosťou na snehu, zatiaľ čo variant CrossClimate 3 Sport naopak ukázal svoje prednosti na suchu a mokre, kde ponúkol dynamickejší štýl jazdy a lepšiu ovládateľnosť. Obe verzie si v druhej fáze testu polepšili o niekoľko priečok, pričom pneu Michelin CrossClimate 3 Sport dokonca obsadil celkové 3. miesto.

  • Pneumatika Vredestein Quatrac si síce nezachovala pôvodné druhé miesto, ale na mokrom povrchu nemala konkurenta. V testoch vynikala najkratšou brzdnou dráhou a najlepšou ovládateľnosťou, čo je u celoročných pneumatík kľúčové pre bezpečnú jazdu.

  • Pre vodičov hľadajúcich odolný celoročný model je ideálny Dunlop All Season 2. Pneumatika sa v teste ukázala ako líder v odolnosti voči opotrebovaniu, s projekciou životnosti až 68 600 km, čo je najvyššia hodnota medzi všetkými testovanými modelmi. Odmenou je tak dlhodobá spoľahlivosť a nižšie náklady na prevádzku.

  • Naopak cenovo dostupná pneumatika Linglong Sport Master 4S, ktorá v prvom teste prekvapila vyváženým výkonom, sa vo finálovej fáze prepadla až na 14. miesto. Napriek tomu, že podala dobrý výkon na suchu a mokre, jej slabinou bola predovšetkým jazda na snehu, kde podala takmer vo všetkých disciplínach najhoršie výsledky, čo výrazne ovplyvnilo celkové hodnotenie.

  • Ďalší cenovo dostupný model, Ceat 4 SeasonDrive X5, zaznamenal menší prepad, napriek tomu prekvapil krátkymi brzdnými dráhami a solídnym výkonom na suchu aj mokre. Na druhú stranu sa prejavila slabšia odolnosť v akvaplaningu, takže pri prudkých dažďoch alebo vyšších rýchlostiach je treba byť opatrný.

  • Najhoršie dopadla najlacnejšia pneumatika testu, Roadhog RGAS02. Ukázala nielen nízku odolnosť voči opotrebovaniu, ale aj vážne nedostatky na zasnežených vozovkách a vôbec najhoršie výsledky na mokrom povrchu, čo je z hľadiska bezpečnosti zásadný problém. Vzhľadom na bezpečnosť ju tak možno len ťažko odporučiť.


Poradie a hodnotenie testovaných pneu

Umiestnenie Názov dezénu Sucho – brzdná dráha Mokro – brzdná dráha Sneh – brzdná dráha Valivý odpor
1. Pirelli Cinturato All Season SF3 38,1  46,3  26,3  7,87 
2. Continental AllSeasonContact 2 41,5  44,9  23,9  8,35 
3. Michelin CrossClimate 3 Sport 38,8  47,3  24,4  7,39 
4. Vredestein Quatrac 40,3  43,9  25,3  8,74 
5. Hankook Kinergy 4S2 H740 41,3  49,2  24,1  8,31 
6. Bridgestone Turanza All Season 6 38,1  45,0 25,8  8,41 
7. Michelin CrossClimate 3 40,4  49,0 22,6  7,65 
8. Ceat 4 SeasonDrive X5 38,6  47,4  24,8  7,86 
9. Kleber Quadraxer 3 39,3  47,9  25,3  7,77 
10. Laufenn G Fit 4S LH71 42,1  45,8  24,2  9,08 
11. Sailun Atrezzo 4Seasons Ultra 41,2  46,1  24,9  7,35 
12. Dunlop All Season 2 42,5  49,3  23,7  7,6 
13. Toyo Celsius AS2 40,4  51  25,1  7,76 
14. Linglong Sport Master 4S 38,2  47,5  29,9  9,56 
15. Roadhog RGAS02 38,5  52,6  26,7  8,75 

Zdroj: Autobild.de

05.11.2025 (aktualizované: 02.12.2025), Erika Kajtárová

Košík 0,00 €

Nákupný košík je prázdny.