Výsledky jasne ukazujú, že celoročné pneumatiky v posledných rokoch výrazne pokročili. Prémiové modely sa výkonom výrazne priblížili špecializovaným letným a zimným pneumatikám. Najlepšie celoročné pneumatiky dnes dokonca dosahujú 85 – 95% výkonu zimných pneumatík na snehu a na mokrom povrchu sa takmer vyrovnajú letným pneumatikám.
Prichádza čas na dlho očakávané finále megatestu celoročných pneumatík 2025. Práve teraz sa rozhodne, ktorá pneumatika si poradí najlepšie s komplexným hodnotením. Zmení sa poradie favoritov, alebo si svoje pozície udrží? A kto nakoniec získa titul víťaza vďaka najvyváženejším výsledkom? To všetko odhaľuje najnovší test magazínu AutoBild 2025
Prvé kolo testovania v skratke
Do úvodného kola bolo zaradených 30 celoročných pneumatík v rozmere 225/40 R18, ktoré museli prejsť vstupným brzdným testom na suchu a mokre. Najväčším prekvapením sa stala cenovo dostupná pneumatika Linglong Sport Master 4S, ktorá vďaka vyváženému brzdnému výkonu prekonala očakávania a obsadila 4. miesto.
Otázkou zostáva - dokáže si tento budgetový model svoje skvelé postavenie udržať aj v plnom hodnotení? A ktoré ďalšie pneumatiky sa dostali do ďalšej fázy testu? To ste sa mohli dočítať v prvej časti článku: Megatest 30 celoročných pneumatík 225/40 R18 – AutoBild 2025, 1. časť.

Do užšieho výberu postúpila iba polovica hodnotených pneumatík.
Čo ukázalo druhé testovacie kolo?
Veľký poprok celoročných pneumatík
Vďaka zahrnutiu referenčnej letných a zimných pneumatík priniesol test výsledky, ktoré príjemne prekvapia vodičov, ktorí dávajú prednosť celoročným modelom.
Ako hodnotenie prebiehalo?
AutoBild rozdelil testovanie do 5 hlavných kategórií, ktoré sa ďalej vetvili do 16 čiastkových disciplín:
- Suchá vozovka – brzdná dráha a ovládateľnosť
- Mokrá vozovka – brzdenie, handling, správanie v zákrutách, odolnosť proti akvaplaningu a celková priľnavosť
- Sneh na vozovke – brzdná dráha, trakcia a stabilita jazdy
- Komfort pri jazde – hlučnosť a jazdné pohodlie
- Ekonomická prevádzka – opotrebenie, kilometrový nájazd, valivý odpor a celková cena
Test AutoBild zdôrazňuje, že tento komplexný prístup umožňuje objektívne porovnať pneumatiky nielen z hľadiska bezpečnosti, ale aj z pohľadu dlhodobej hodnoty pre vodiča. Vďaka kombinácii výkonových testov a ekonomických parametrov je možné presne určiť, ktoré modely ponúkajú najvyváženejšiu kombináciu vlastností.
V tohtoročnom teste sa najlepšie osvedčili prémiové celoročné pneumatiky značiek Pirelli, Continental, Michelin a značka strednej triedy Vredestein. Technológia týchto modelov je natoľko vyspelá, že pohodlie bez sezónnej výmeny pneumatík už nie je spojené s výraznými kompromismi v oblasti bezpečnosti.
POZOR cenovo dostupné pneumatiky do tejto kategórie stále nepatrí!
Čo v teste nájdete:

Konečný verdikt pre 15 celoročných pneumatík v rozmere 225/40 R18 je tu! Zdroj: Autobild.de
1. miesto
Pirelli Cinturato All Season SF3
Pirelli Cinturato All Season SF 3 sa stáva víťazom testu celoročných pneumatík!
Táto univerzálna pneumatika spája športový charakter s istým a predvídateľným správaním na suchu, mokre aj snehu. Na mokrej vozovke ponúka vysokú priľnavosť a špičkovú ochranu proti akvaplaningu. Vďaka vyváženým výsledkom patrí medzi najspoľahlivejšie pneumatiky v teste. Jej jedinou slabinou je vyššia miera opotrebovania, ktorá môže z dlhodobého hľadiska zvýšiť prevádzkové náklady.
✅ Najkratšia brzdná dráha na suchu
✅ Najlepšia ochrana voči aquplaningu
✅ Športové jazdné vlastnosti
❌ Vyššie opotrebenie

2. miesto
Continental AllSeasonContact 2
Tento model najväčšiu silu ukázal na mokrej vozovke, kde dosiahol druhé najlepšie výsledky vo všetkých disciplínach, a na suchu ponúkol najlepšiu ovládateľnosť. Vodiči sa môžu spoľahnúť na stabilné a pokojné správanie za všetkých poveternostných podmienok. Jedinou slabinou je mierne obmedzená životnosť, kvôli ktorej ju vodiči môžu v porovnaní s niektorými konkurentmi potrebovať vymeniť skôr.
✅ Najlepšia odozva riadenia na suchej vozovke
✅ Vynikajúci výkon na mokrom povrchu
✅ Vysoký komfort jazdy
❌ Nižší kilometrový nájazd

3. miesto
Michelin CrossClimate 3 Sport
Tento model cieli na vodičov, ktorí hľadajú športový charakter a presnú ovládateľnosť. Vyniká istým správaním na suchu aj mokre, kde ponúka vysokú mieru bezpečnosti a dynamický štýl jazdy. Na snehu síce podáva o niečo slabší výkon ako Michelin CrossClimate 3, napriek tomu si udržuje spoľahlivosť aj v náročnejších zimných podmienkach. Nevýhodou zostávajú vyššie prevádzkové náklady na kilometer, čo tento model radí medzi drahšie voľby.
✅ Silný výkon na suchu i mokrom povrchu
✅ Dynamický štýl jazdy
✅ Nízky valivý odpor
❌ Vyššie náklady na prevádzku

Zaujímavosti testu
-
Michelin prekvapil stratégiou dvojitej ponuky modelu CrossClimate 3, kedy každý variant cieli na iné potreby vodičov. Štandardná verzia CrossClimate 3 dominovala v zimných podmienkach s excelentným brzdením, trakciou i ovládateľnosťou na snehu, zatiaľ čo variant CrossClimate 3 Sport naopak ukázal svoje prednosti na suchu a mokre, kde ponúkol dynamickejší štýl jazdy a lepšiu ovládateľnosť. Obe verzie si v druhej fáze testu polepšili o niekoľko priečok, pričom pneu Michelin CrossClimate 3 Sport dokonca obsadil celkové 3. miesto.
-
Pneumatika Vredestein Quatrac si síce nezachovala pôvodné druhé miesto, ale na mokrom povrchu nemala konkurenta. V testoch vynikala najkratšou brzdnou dráhou a najlepšou ovládateľnosťou, čo je u celoročných pneumatík kľúčové pre bezpečnú jazdu.
-
Pre vodičov hľadajúcich odolný celoročný model je ideálny Dunlop All Season 2. Pneumatika sa v teste ukázala ako líder v odolnosti voči opotrebovaniu, s projekciou životnosti až 68 600 km, čo je najvyššia hodnota medzi všetkými testovanými modelmi. Odmenou je tak dlhodobá spoľahlivosť a nižšie náklady na prevádzku.
-
Naopak cenovo dostupná pneumatika Linglong Sport Master 4S, ktorá v prvom teste prekvapila vyváženým výkonom, sa vo finálovej fáze prepadla až na 14. miesto. Napriek tomu, že podala dobrý výkon na suchu a mokre, jej slabinou bola predovšetkým jazda na snehu, kde podala takmer vo všetkých disciplínach najhoršie výsledky, čo výrazne ovplyvnilo celkové hodnotenie.
-
Ďalší cenovo dostupný model, Ceat 4 SeasonDrive X5, zaznamenal menší prepad, napriek tomu prekvapil krátkymi brzdnými dráhami a solídnym výkonom na suchu aj mokre. Na druhú stranu sa prejavila slabšia odolnosť v akvaplaningu, takže pri prudkých dažďoch alebo vyšších rýchlostiach je treba byť opatrný.
-
Najhoršie dopadla najlacnejšia pneumatika testu, Roadhog RGAS02. Ukázala nielen nízku odolnosť voči opotrebovaniu, ale aj vážne nedostatky na zasnežených vozovkách a vôbec najhoršie výsledky na mokrom povrchu, čo je z hľadiska bezpečnosti zásadný problém. Vzhľadom na bezpečnosť ju tak možno len ťažko odporučiť.
Poradie a hodnotenie testovaných pneu
| Umiestnenie | Názov dezénu | Sucho – brzdná dráha | Mokro – brzdná dráha | Sneh – brzdná dráha | Valivý odpor |
|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Pirelli Cinturato All Season SF3 | 38,1 | 46,3 | 26,3 | 7,87 |
| 2. | Continental AllSeasonContact 2 | 41,5 | 44,9 | 23,9 | 8,35 |
| 3. | Michelin CrossClimate 3 Sport | 38,8 | 47,3 | 24,4 | 7,39 |
| 4. | Vredestein Quatrac | 40,3 | 43,9 | 25,3 | 8,74 |
| 5. | Hankook Kinergy 4S2 H740 | 41,3 | 49,2 | 24,1 | 8,31 |
| 6. | Bridgestone Turanza All Season 6 | 38,1 | 45,0 | 25,8 | 8,41 |
| 7. | Michelin CrossClimate 3 | 40,4 | 49,0 | 22,6 | 7,65 |
| 8. | Ceat 4 SeasonDrive X5 | 38,6 | 47,4 | 24,8 | 7,86 |
| 9. | Kleber Quadraxer 3 | 39,3 | 47,9 | 25,3 | 7,77 |
| 10. | Laufenn G Fit 4S LH71 | 42,1 | 45,8 | 24,2 | 9,08 |
| 11. | Sailun Atrezzo 4Seasons Ultra | 41,2 | 46,1 | 24,9 | 7,35 |
| 12. | Dunlop All Season 2 | 42,5 | 49,3 | 23,7 | 7,6 |
| 13. | Toyo Celsius AS2 | 40,4 | 51 | 25,1 | 7,76 |
| 14. | Linglong Sport Master 4S | 38,2 | 47,5 | 29,9 | 9,56 |
| 15. | Roadhog RGAS02 | 38,5 | 52,6 | 26,7 | 8,75 |
Zdroj: Autobild.de