Máme skvelú správu pre všetkých, ktorí hľadajú pneumatiky s výborným pomerom ceny a kvality: novo sme jediným oficiálnym predajcom značky PRINX pre slovenský trh. A ak vám toto meno ešte nič nehovorí, poďme si povedať, prečo by vás malo zaujímať.

Výrobca pneumatík PRINX v súčasnosti spolupracuje napríklad s automobilkou Tesla.
Pneu vyrobené v Thajsku, ktoré sa v testoch neboja ukázať, čo vedia
U ázijských značiek existuje jeden zaujímavý fenomén. Zatiaľ čo prémiové značky sa predháňajú v tom, kto sa zúčastňuje viacerých nezávislých testov, najmä tie lacnejšie ázijské značky sa do testov práve dvakrát nehrnú. Stojí za tým 3 hlavné dôvody:
- Ázijské značky majú – a často bohužiaľ oprávnene – strach, že by v testoch neobstáli.
- Súkromné testovanie stojí testovanie obrovskej sumy, ktoré nie je každý výrobca ochotný investovať.
- Účasť v nezávislých testoch organizácií ako ADAC, Autobild, Autoklub ČR je síce samozrejme zadarmo, ale počet miest v teste je obmedzený na obvykle maximálne 10 až 15 pneumatík, a tak sa do nich väčšinou dostanú len etablované európske značky.
Značka PRINX ide opačnou cestou. Na rozdiel od mnohých konkurentov aktívne vyhľadáva testovanie nezávislých organizácií a je pri tom ochotná uhradiť aj vzniknuté náklady. Oproti iným ázijským značkám totiž nechce tlačiť na najnižšiu cenu, ale cieliť na dobrý pomer ceny a overenej kvality v strednej triede.
Výsledok? Hneď niekoľko pneumatík z ich portfólia úspešne prešlo prísnym testovaním prestížnej nemeckej organizácie TÜV SÜD a získalo certifikáciu Quality Mark. V praxi to znamená, že keď si kúpite pneumatiku PRINX, nekupujete zajaca vo vreci – máte potvrdené, ako sa chová na mokre, snehu alebo pri rýchlej jazde.
Zábery z testovania zimnej pneumatiky PRINX WINTER EXCELIA, ktorá od nezávislej nemeckej organizácie TÜV SÜD získala certifikáciu Quality Mark.
Od továrne v Rongcheng ku globálnemu hráčovi s výrobou v Thajsku
Za svojich takmer 50 rokov existencie toho zvládla značka PRINX skutočne veľa. Dnes vlastní dve hlavné výrobné základne v Číne a Thajsku, tri výskumné centrá po celom svete a držia takmer 200 patentov. Celková ročná kapacita dosahuje 23 miliónov osobných a 10 miliónov nákladných pneumatík. V roku 2023 spoločnosť dosiahla tržby 1,4 miliardy dolárov.
Z továrne v okresnom mestečku sa za pol storočia stala globálna pneumatikárska spoločnosť, ktorá dokáže konkurovať etablovaným hráčom na trhu. Aká k tomu viedla cesta?

Testovací okruh, ktorý značka PRINX využíva na overenie kvality nových modelov.
1976 – 1990: Začiatky priemyselnej revolúcie v pneumatikách
Príbeh PRINX začína v roku 1976. Zatiaľ čo svet sledoval koniec vietnamskej vojny a Apple predstavoval svoj prvý počítač, v čínskom Rongcheng v provincii Shandong vznikla Rongcheng Rubber Factory.
Kľúčový moment prišiel v roku 1981, kedy spoločnosť uviedla do prevádzky prvú výrobnú linku radiálnych pneumatík v Číne – aj keď zatiaľ iba s využitím zahraničných technológií. V krajine, kde sa stále masovo vyrábali iba diagonálne pneumatiky, to bolo ako postaviť raketu, ktorú oblopujú konské záprahy. A výsledok? Už v roku 1987 sa Rongcheng stal druhým najväčším exportérom pneumatík v celej Číne.
1990 – 2004: Éra technologického prelomu
Ďalší míľnik nastal v roku 1990. Spoločnosť vtedy postavila prvú výrobnú linku radiálnych pneumatík vyrobenú priamo v Čínskej ľudovej republike. A čoskoro v roku 1992 sa značke podarilo vyvinúť aj vlastný dvojitý vulkanizačný stroj.
V roku 2003 prebehla reštrukturalizácia na Chengshan Group a o rok neskôr sa spoločnosť stala tretím najväčším výrobcom pneumatík v Číne. Zo skromnej okresnej továrne sa za necelých 30 rokov stal gigant s celoštátnym významom.
2005 – 2014: Globálne partnerstvo a jeho koniec
Kľúčový rok 2005 priniesol strategické partnerstvo s americkým Cooper Tire & Rubber Co. Vznikol tak spoločný projekt Cooper-Chengshan, ktorý mal za cieľ rozvíjať pneumatiky pre autobusy, nákladné vozidlá aj priemyselné a poľnohospodárske stroje. Pre čínsku spoločnosť to znamenalo prístup k západným technológiám a know-how.
Spolupráca trvala takmer desať rokov a bola veľmi úspešná – medzi rokmi 2010 až 2012 sa Cooper-Chengshan stal továrňou s najväčšou kapacitou a najlepšími výsledkami medzi všetkými ôsmimi Cooperovými závodmi. Priemerný ročný zisk pred zdanením dosiahol 72,5 milióna dolárov.
Koniec partnerstva prišiel nečakane. V roku 2013 indická Apollo Tyres oznámila akvizíciu Coopera za 2,5 miliardy dolárov. Zamestnanci Cooper-Chengshan však mali obavy, že vysoký dlh nového majiteľa by mohol viesť k problémom.
Chengshan Group nakoniec v novembri 2014 odkúpila 65% amerického podielu za 285,4 milióna dolárov. Vznikla tak plne čínska spoločnosť Prinx Chengshan (Shandong) Tire Co., Ltd.
2015 – súčasnosť: Expanzia, vývoj vlastných technológií a supermoderná továreň v Thajsku
Po osamostatnení firma rýchlo pokračovala v raste. V roku 2015 pribrala strategického investora Sintruk Capital, o dva roky neskôr založila výskumnú spoločnosť v Qingdao a v októbri 2018 vstúpila na burzu v Hong Kongu.
Najväčšia investícia prišla v roku 2019, kedy spoločnosť začala stavať továreň v thajskom Chonburi za 300 miliónov dolárov. Stavba bola dokončená rekordne rýchlo – už v marci 2020, iba rok od začatia a niekoľko mesiacov pred plánovaným termínom, zišla z výrobnej linky prvá pneumatika. Továreň dnes vyrába využíva najmodernejšie technológie vrátane inteligentnej výroby a automatizovaných skladov.
Odporúčame na celý rok: PRINX QUATTURA 4S+
Celoročná pneumatika PRINX QUATTURA 4S+ má ambíciu vyrovnať sa oveľa drahším konkurentom. A v mnohých ohľadoch sa jej to darí, ako ukázal aj nezávislý test nemeckej organizácie TÜV SÜD. V ňom získala najlepšie hodnotenie na mokre a jedno z najvyšších hodnotení na snehu.
Nová zmes WinterFlex dokáže vďaka vysokému obsahu siliky pružne reagovať na zmeny teplôt. V zimných mrazoch si zachová potrebnú pružnosť pre vynikajúci záber na snehu, v letných horúčavách si udržuje pôvodné vlastnosti aj na rozpálenom asfalte.

Odporúčame na zimu: PRINX WINTER EXCELIA
Zimná pneumatika PRINX EXCELIA patrí k najlacnejším na slovenskom trhu. Napriek tomu sa môže pochváliť niečím, čo jej môže kdekto závidieť. Prestížnou certifikáciou Quality Mark od nemeckej organizácie TÜV SÜD. V teste totiž predviedla výkon porovnateľný aj s niektorými prémiovými konkurentmi. V brzdnej dráhe na snehu sa umiestnila tesne za víťazmi a v ovládateľnosti na snehu dokonca zvíťazila.
Dezén využíva kombináciu dvoch typov 3D lamiel. Lamely v ramennej časti majú tvar ozubených kolies pre lepšie zatáčanie a lamely v strede majú zvlnený tvar pre kratšiu brzdnú dráhu. Štvorcová kontaktná plocha navyše zaisťuje rovnomerné opotrebenie a dlhšiu životnosť.

Odporúčame na leto: PRINX AQUILA PRO
Pri vývoji letnej pneumatiky AQUILA PRO využil výrobca PRINX pokročilé počítačové simulácie pre ideálne rozloženie blokov. Vznikol tak pokročilý systém 5 PLUS 5. Ide o technológiu, ktorá dramaticky znižuje valivý odpor a hlučnosť. Asymetrické rozostupy blokov totiž zabraňujú nepríjemnému hučaniu, ktoré pozná každý, kto išiel na starších pneumatikách.
Skosené hrany vzorky zvyšujú kontaktnú plochu pneumatiky s vozovkou. To zaisťuje lepšiu priľnavosť v zákrutách a presnejšie reakcie na povely volantu. Ramenné bloky využívajú polouzavretý dizajn, ktorý múdro vyvažuje protichodné požiadavky – na jednej strane tuhosť pre športový handling, na druhej strane pružnosť pre komfortnú jazdu.
