Test zimných pneumatík 195/65 R15 - ADAC 2017

19.10.2023 , Erika Kajtárová

Porovnania ADAC sú najkomplexnejšími testami pneumatík spomedzi všetkých organizácií a časopisov. Tento rok sa prvýkrát použil rozmer 195/65 R15, ktorý je jedným z najrozšírenejších v Slovenskej republike a používajú ho aj vozidlá ako Fabia, Octavia a Rapid, Volkswageny (testovaným vozidlom bol aj Golf), Fordy a ďalšie kompaktné vozidlá strednej triedy.

Metodika

Metodika ADAC je pomerne neúprosná a viac ako inde sú dôležité vyrovnané výsledky bez výpadkov. Práve to sa stalo osudným pneumatikám, od ktorých by sme očakávali vyššie priečky v rebríčku (napríklad Michelin alebo Nokian). Samotný rebríček sa skladá z disciplín Mokrá (30 % celkového hodnotenia), Suchá (15 %), Sneh (20 %), Ľad (10 %), Hluk (5 %), Opotrebenie (10 %) a Účinok na palivo (10 %). Celkový výsledok je potom založený na najhoršom výsledku dosiahnutom vo všetkých disciplínach


1. Miesto

Continental WinterContact TS860

Prvé tri pneumatiky získali hodnotenie "dobrá" a pneumatika Continental je najlepšia zo skupiny. Nepreukázala žiadne slabiny a potvrdzuje svoju dominanciu - vyhrala každý test, ktorého sa doteraz zúčastnila, bez ohľadu na veľkosť. Výsledky tentoraz potvrdzujú výnimočne vyvážené vlastnosti bez akýchkoľvek slabín. Navyše doslova exceluje v najdôležitejších zimných podmienkach - na mokrom a zasneženom povrchu.

continental_wintercontact-ts-860

V niektorých disciplínach môže byť iný plášť o niečo lepší. Zatiaľ sa však nikomu nepodarilo skombinovať všetko do protektora lepšie ako TS860.


2. Miesto

ESA-Tecar Super Grip 9

Keď sa spojí veľký predajca automobilov a švajčiarsky výrobca pneumatík, vznikne súkromná značka Esa-Tecar. Bohužiaľ, do testovania sa dostáva len zriedka, ale nech je zima alebo leto akékoľvek, dokáže prekvapiť aj prémiové značky.

Esa-Tecar_Super_Grip_9

Ak túto pneumatiku niekde dostanete, vedzte, že s ňou ušetríte o niečo viac paliva ako s pneumatikou Continental. Bude mať však o niečo horšie jazdné vlastnosti na mokrom, suchom a zasneženom povrchu. Inak je to dobrá, vyvážená pneumatika.


3. Miesto

Kleber Krisalp HP 3

Podľa výsledkov to bude cenový tip tejto zimnej sezóny. Spoločnosť Kleber vyladila behúň Krisalp 3 takmer k dokonalosti a teraz prináša vyvážené výsledky vo všetkých disciplínach, a to za výrazne menej peňazí ako jeho prémioví konkurenti.

Kleber_KRISALP_HP3

Jediným zdvihnutým obočím bola vyššia hladina hluku, ktorá tvorí len 5 % celkového hodnotenia. Z tohto dôvodu je pódiové umiestnenie Klebera zaslúžené.


Aj medzi uspokojivými si môžete vybrať

Ďalších 12 pneumatík je hodnotených ako uspokojivé. Najčastejšie preto, že nevyhoveli v jednej disciplíne. To je napríklad prípad Michelinu a jeho slabého výsledku na snehu alebo Nokianu, ktorý nepochopiteľne zlyhal na mokrej vozovke. A hoci bol Nokian na snehu lepší ako víťazný Continental, zvolená metodika mu neumožnila dosiahnuť lepší výsledok. Takže len krátky pohľad na ostatné pneumatiky.


Dunlop SP Winter Response 2

Najhospodárnejšia pneumatika v teste. Ak jazdíte prevažne v meste, bude pre vás Dunlop jasnou voľbou, pretože dobre obstojí na mokrej vozovke a snehu (a na ľade bola dokonca lepšia ako Continental). Na suchu by sme jej preto odpustili rezervy a pokojne by sme ju odporučili všetkým vodičom vo väčších mestách s nárokmi na úspornú jazdu.

dunlop_sp-winter-response-2


Goodyear UltraGrip 9

Spoločnosť Goodyear vykázala druhý najlepší výkon na mokrej vozovke. Je to vďaka inovatívnej zmesi s kombináciou kremíka, živíc a olejov, ktorá výrazne zvyšuje priľnavosť. Vďaka maximálnej hustote rebrovania poskytuje pneumatika sebaisté správanie aj na ľade a ako bonus ponúka pomalé opotrebovanie (druhá po Micheline). Bohužiaľ, prémiová pneumatika neponúka zvýšenú hlučnosť ani správanie na snehu, kde by sme očakávali trochu iné výsledky.

goodyear-ultragrip-9-plus-1.jpg


Hankook Winter i*cept RS2 W452

Spoľahlivé správanie na suchu podčiarknuté vynikajúcou cenou - to je zimný dezén Hankook. Inak poskytuje vyvážený výkon bez ohľadu na povrch. K tomu určite prispieva zvýšená hustota lamiel alebo technológia Grip Claw, čo sú lamely v stredových blokoch. Solídnu ovládateľnosť na vode môžete očakávať aj vďaka zväčšenej kontaktnej ploche a odvodňovacím drážkam, ktoré vychádzajú priamo zo stredu pneumatiky.

 


Celkové výsledky

Dezén Celkom Mokro Sucho Sneh Ľad Hluk Opotrebovanie Spotreba
Continental WinterContact TS 860 ★★★★ 1,8 2,2 1,9 2,5 3,4 2,5 1,9
Esa-Tecar Super Grip 9 ★★★ 2,3 2,3 2,3 2,1 3,3 2,5 1,7
Kleber KRISALP HP3 ★★★ 2,5 2,3 2,1 2,5 3,3 2,0 2,0
Dunlop SP Winter Response 2 ★★★ 2,0 2,6 2,1 2,4 3,2 2,5 1,8
Goodyear UltraGrip 9 ★★★ 1,9 2,4 2,7 2,4 3,1 2,0 2,1
Hankook Winter i*cept RS2 W452 ★★★ 2,6 2,2 2,7 2,5 3,7 2,5 2,2
Vredestein Snowtrac 5 ★★★ 2,7 2,0 2,9 2,5 3,8 3,0 2,0
Yokohama W.drive V905 ★★★ 2,6 1,7 2,2 2,5 3,7 3,0 2,0
Falken EuroWinter HS01 ★★★ 2,6 2,6 3,1 2,9 3,6 2,5 2,3
Firestone Winterhawk 3 ★★★ 3,1 2,1 2,9 2,5 3,4 2,5 1,8
Nokian WR D4 ★★★ 3,1 2,3 1,7 2,4 3,6 3,0 1,9
Michelin Alpin 5 ★★★ 2,5 2,1 3,2 2,6 3,5 1,5 2,6
Aeolus Snowace 2 AW08 ★★★ 2,7 2,4 3,3 2,4 3,4 3,0 2,0
Kumho WinterCraft WP51 ★★★ 3,3 2,4 2,6 2,4 3,6 2,5 2,3
Sava Eskimo S3+ ★★★ 2,9 3,3 1,9 2,4 3,5 2,5 2,2
Semperit Master-Grip 2 ★★ 2,5 3,6 2,1 2,7 3,0 3,0 1,9

Hodnotenie

★★★★★Veľmi dobré
★★★★Dobré
★★★Uspokojivé

★★Dostatočné
★Nedostatočné

Košík 0,00 €

Nákupný košík je prázdny.