Otázky na zmeny cien tovaru patria medzi tie vôbec najčastejšie. V mnohých prípadoch sa totiž ceny pneumatík menia aj niekoľkokrát za mesiac. Ako je to možné? V nasledujúcom článku vám predstavíme najčastejšie dôvody zdražovania či zlacňovania našich produktov.
Častá otázka: „Aký je v praxi rozdiel medzi SKLADOM a U DODÁVATEĽA?“
- SKLADOM = tovar máme na vlastnom sklade, odosielame do druhého dňa. Cena vždy platí.
- U DODÁVATEĽA = tovar je na sklade niektorého z externých dodávateľov, čím sa predlžuje doba doručenia. Existuje tu riziko zvýšenia cien zo strany dodávateľov, alebo vypredania, o ktorom sme neboli informovaní.
- NIE JE SKLADOM = produkt nie je ani na našom sklade ani u žiadneho dodávateľa. V danej chvíli ho nie sme schopní zohnať.
3 hlavné dôvody, kvôli ktorým meníme cenu tovaru
Dôvodov, prečo je tovar lacnejší alebo drahší ako bolo ešte pred pár dňami môže byť celý rad. My sme pre vás pripravili zoznam tých najčastejších.
Ceny tovaru najčastejšie ovplyvňuje skladovosť. Pneu, ktoré sme naskladnili ešte pred sezónou, môžeme ponúknuť za najlepšie ceny.
1) Vypredanie tovaru, ktorý máme na sklade
Vykúpenie posledných kusov je najčastejším dôvodom, prečo meníme cenu. Predzásobené produkty, ktoré máme priamo na sklade, totiž môžeme ponúknuť za najvýhodnejšiu cenu. Problém nastáva v okamihu, keď si zákazník objedná tovar, ktorý už nemáme na sklade, ale za starú cenu. Dochádza k tomu spravidla v prípade, keď iný zákazník zakúpil posledné kusy tesne pred dokončením objednávky.
Tovar síce väčšinou dokážeme získal od dodávateľov, často však už nie za pôvodnú cenu. V takom prípade sme preto nútení ponúknuť novú cenu, prípadne iný rovnako kvalitný produkt.
2) Akcia, ktorá sa vzťahuje na obmedzený počet kusov
V rámci radu zľavových akcií, ako je napríklad Black Friday, ponúkame desiatky aj stovky produktov s výraznou zľavou. Tieto akcie sú však vždy buď časovo obmedzené, alebo sa vzťahujú len na obmedzený počet pneumatík.
Po uplynutí trvania výpredaja či vyčerpania kusov, na ktoré sa akcia vzťahuje, preto tovar opäť ponúkame za nezľavnenú pôvodnú cenu.
3) Zľavňujeme aj podľa cien konkurenčných e-shopov
Tretí prípad zmien cien sa týka prípadov, keď tovar zlacníme v reakcii na pohyb cien ostatných e-shopov na slovenskom trhu. Zákazníci, ktorí zakúpili tovar za pôvodnú cenu, preto často cítia krivdu – prosíme však o pochopenie. Ako moderný e-shop vždy musíme pružne reagovať na neustále sa pohybujúce ceny konkurencie na trhu.
3 nekalé praktiky, s ktorými sa u nás NIKDY nestretnete
V prvej časti článku sme predstavili, ako meníme ceny, a aké nás na to tlačia dôvody. V druhej časti by sme sa chceli naopak venovať bohužiaľ relatívne častým praktikám niektorých e-shopov. Tie považujeme za neetické a garantujeme, že sa s nimi na našom webe nestretnete.
1) NEÚČTUJEME skryté manipulačné poplatky
Na Spintero.sk nenájdete žiadne skryté poplatky ani predzaškrtnuté kolónky. Pri doprave i doplnkových službách vždy viete presnú cenu aj to, čo od nás za svoje peniaze dostanete.
2) NEMENÍME CENY podľa toho, kto ste, a odkiaľ ste prišli na web
Nepoužívame detekciu IP adresy a upravovaných cien, ktoré by sa menili podľa toho, odkiaľ ste na náš web prišli. Všetkým ponúkame rovnakú cenu bez ohľadu na vašu polohu, prehliadač, druh zariadenia atď.
3) NEUVÁDZAME nepravdivé ceny v rámci svojich marketingových aktivít
Cena, ktorú uvádzame v rámci našich marketingových aktivít, vždy zodpovedá skutočnej cene na našom webe. Vo výnimočných prípadoch, keď cena v reklame nezodpovedá cene v našom e-shope, je na vine technická závada – nie úmysel. Pokiaľ na taký problém narazíte, prosíme o spätnú väzbu. Chybu budeme urgentne riešiť.