Už tradičný megatest nemeckého Autobildu prináša porovnanie brzdnej dráhy 50 letných pneumatík 225/45 R18 na suchom a mokrom asfalte. V druhej časti uvidíte 20 najlepších modelov, ktoré redaktori podrobili ďalším testom. Ktoré zastavia bezpečne pred prechodom a s čím naopak riskujete katastrofu?
Hoci v prvej častí zvíťazili populárne pneumatiky Hankook Ventus S1 evo3 K127, ktoré zaobstaráte za nižšiu cenu než prémiovky, nenechajte sa mýliť. Výsledky jasne naznačujú, že čím vyššia je kúpna cena, tým vyššia je kvalita. Stačí sa pozrieť do tabuľky a na prvý pohľad môžete vidieť, že modely lacných značiek končia najčastejšie na posledných priečkach.
Pokiaľ ide o iné disciplíny, ako je ochrana pred aquaplaningom alebo trakcia na suchu alebo stabilita pri prejazde zákrutou, lacné pneumatiky nemajú šancu. Ale stredná trieda prináša kompromis medzi kvalitou a cenou.
Preto – aj keď sa Hankook Ventus S1 evo3 K127 pravdepodobne nepodarí v 2. časti testu zvíťaziť –, tieto pneumatiky rozhodne odporúčame. Ide o rokmi preverené obutie, ktoré už mnohokrát v testoch vládlo prvým priečkam. Za túto cenu sa jednoducho oplatí.
V zastúpení všetkých cenových tried tentoraz uvidíte 50 značiek 225/45 R18. Ktorá brzdí najlepšie? Zdroj: Autobild.de
1. miesto
Hankook Ventus S1 evo3 K127
Nie je to prvýkrát, čo sa model juhokórejského výrobcu umiestnil na prvé miesto v teste brzdnej dráhy. Na mokrom povrchu Hankook Ventus S1 evo3 K127 zastavil už po rekordných 24,8 metroch a na suchom povrchu po 33,3 metroch. V celkovom súčte tak prekonal prémiovú pneu Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6 o celého pol metra.
2. miesto
Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6
Jedna z najlepších pneumatík súčasnosti skončila druhá s rozdielom pol metra. Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6 je za nás jasným favoritom na víťazstvo. Sme zvedaví, ako to celé dopadne.
3. miesto
Pirelli PZero lx.
Talianska značka Pirelli PZero PZ4 patrí v posledných rokoch do strednej triedy. Len ťažko sa jej darí v testoch zabodovať, a tak nás jej umiestnenie trochu zaskočilo. S celkovým súčtom brzdných dráh 58,9 metrov ide každopádne o parádny výsledok. Otázkou však zostáva, či bude rovnako úspešná v druhej časti testu. Čo myslíte?
Zaujímavosti testu
- Veľkým prekvapením testu je za nás výkon ekonomické pneu Sava Intensa UHP 2. Tá na mokrom povrchu zastavila po 27,4 metroch, na suchu po 34,3 metroch. Svojím výkonom za sebou nechala aj také mená, ako sú Bridgestone Turanza 6, Nexen N'Fera Sport či Uniroyal RainSport 5.
- V teste sa objavila aj česká pneu Barum Bravuris 5 HM, ktorá zastavila na mokrom povrchu po 29,5 metroch a na suchu po 38,2. Bohužiaľ nepostúpila do ďalšieho kola.
- Najhoršou pneumatikou testu je Zeta Alventi, ktorá v konečnom súčte potrebuje 80,2 metrov na zastavenie. Ide o značku s veľmi nízkou obstarávacou cenou, ktorá sa vám nevyplatí.
Brzdná dráha 50 pneumatík
Názov dezénu | Brzdná dráha na mokrom povrchu pri 80 km/h | Brzdná dráha na suchu pri 100 km/h | Celková brzdná dráha |
---|---|---|---|
Hankook Ventus S1 evo3 K127 | 24,8 | 33,3 | 58,1 |
Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6 | 25,4 | 33,2 | 58,6 |
Pirelli P Zero lx. | 24,9 | 34,0 | 58,9 |
Yokohama Advan Sport V107 | 25,4 | 33,5 | 58,9 |
Continental PremiumContact 7 | 25,3 | 33,7 | 59,0 |
Michelin Pilot Sport 5 | 26,0 | 34,1 | 60,1 |
Linglong Sport Master | 25,8 | 34,4 | 60,2 |
Falken Azenis FK510 | 27,0 | 33,7 | 60,7 |
Maxxis Victra Sport 5 VS5 | 26,7 | 34,1 | 60,8 |
Toyo Proxes Sport 2 | 269 | 34,1 | 61,0 |
Sava Intensa UHP 2 | 27,4 | 34,3 | 61,7 |
Kumho Ecsta PS71 | 26,6 | 35,1 | 61,7 |
Dunlop SP Sport MAXX RT2 | 27,0 | 34,8 | 61,8 |
Nexen N´Fera Sport | 27,2 | 34,6 | 61,8 |
GT Radial SportActive 2 | 27,3 | 35,9 | 63,2 |
Bridgestone Turanza 6 | 27,6 | 35,7 | 63,3 |
Uniroyal RainSport 5 | 26,5 | 37,3 | 63,8 |
Fulda SportControl 2 | 29,0 | 34,9 | 63,9 |
Giti GitiSport S2 | 28,1 | 35,8 | 63,9 |
Kleber Dynaxer UHP | 28,0 | 35,9 | 63,9 |
Ceat SportDrive | 28,3 | 35,9 | 64,2 |
Federal Evoluzion ST-1 | 29,0 | 35,5 | 64,5 |
Avon ZV7 | 28,0 | 36,9 | 64,9 |
Cooper Zeon CS8 | 27,7 | 37,2 | 64,9 |
Lassa Driveways Sport | 29,3 | 35,7 | 65,0 |
Laufenn S Fit EQ+ | 29,6 | 35,5 | 65,1 |
Sumitomo HTR Z5 | 28,9 | 36,2 | 65,1 |
Gripmax SuperGrip Pro Sport | 30,0 | 35,4 | 65,4 |
Vredestein Ultrac Vorti + | 29,5 | 36,1 | 65,6 |
Apollo Aspire 4G | 29,8 | 36,5 | 66,3 |
Firestone Roadhawk | 30,9 | 36,0 | 66,9 |
Infinity Ecomax | 30,4 | 36,9 | 67,3 |
Sportiva Super Z+ | 31,4 | 35,9 | 67,3 |
Barum Bravuris 5 HM | 29,5 | 38,2 | 67,7 |
Matador MP47 Hectorra 3 | 31,1 | 36,6 | 67,7 |
Radar Tyres Dimax R8+ | 30,6 | 37,2 | 67,8 |
Viking ProTech NewGen | 31,3 | 37,6 | 68,9 |
Riken Ultra High Performance | 33,1 | 36,2 | 69,3 |
Platin RP420 Summer | 31,5 | 37,9 | 69,4 |
Orium Ultra High Performance | 33,3 | 36,6 | 69,9 |
Semperit Speed-Life 3 | 31,3 | 39,1 | 70,4 |
Tomason Sportrace | 31,8 | 38,6 | 70,4 |
Imperial EcoSport 2 | 31,7 | 38,8 | 70,5 |
Zeetex HP6000 eco | 33,4 | 37,8 | 71,2 |
Rotalla Setula S-Race RU01 | 33,0 | 38,2 | 71,2 |
Minerva F205 | 33,0 | 38,3 | 71,3 |
Tracmax X Privilo TX3 | 33,6 | 38,7 | 72,3 |
Tristar SportPower 2 | 33,1 | 39,2 | 72,3 |
Triangle Sportex TH201 | 39,7 | 40,3 | 80,0 |
Zeta Alventi | 40,3 | 39,9 | 80,2 |