Najväčší test zimných pneumatík na rok 2020, ktorý uskutočnil časopis Autobild, obsahuje pneumatiky ekonomickej, strednej a prémiovej triedy. Vo výbere 50 modelov s rozmerom 245/45 R18 tentoraz nechýba osvedčená klasika Barum Polaris 5.
Redakcia nemeckého časopisu Autobild má v posledných rokoch plné ruky práce. Na trhu sa totiž objavujú desiatky nových cenovo dostupných značiek, ktoré sa sebavedomo hlásia k prémiovým modelom. Ako však zistíte, skutočnosť je desivo odlišná!
Ako sa testovalo
Tentoraz si komisári vybrali za testovacie vozidlo BMW radu 5, na ktoré postupne namontovali 50 anonymne zakúpených pneumatík značky 245/45 R18 zo všetkých cenových tried.
O postupe 20 modelov do 2. fázy testu rozhodla dĺžka brzdnej dráhy na mokrej vozovke pri rýchlosti 80 km/h, kde sa počet pneumatík znížil na 30. A potom brzdná dráha na snehu (50 km/h), kde vypadlo ďalších 10 značiek.
Najlepších 20 pneumatík potom komisári podrobili komplexným testom, aby preskúmali ich jazdné vlastnosti vo všetkých zimných podmienkach.
Český reprezentant Barum a Tomket
Hlavným lákadlom tohto testu je účasť dvoch českých značiek. Ani jednu z nich netreba dlho predstavovať. Barum ponúka vodičom modely v ekonomickej triede už viac ako 70 rokov. Od roku 1993 vďaka fúzii využíva aj skúsenosti nemeckého výrobcu Continental.
Na druhej strane Tomket je len mladá značka, ktorú českí vodiči poznajú napríklad vďaka masívnej marketingovej kampani v rádiách a na billboardoch. Práve tam sme sa o Tomkete mohli dozvedieť ako o kvalitnej pneumatike za prijateľnú cenu.
Ako teda dopadli českí zástupcovia v teste? Barum Polaris 5 sa v prvej fáze testu umiestnil na peknom 10. mieste. Na mokrej vozovke zabrzdila po 35,2 metroch a na snehu po 24,9 metroch. Pre porovnanie, víťazná pneumatika Bridgestone Blizzak LM-005 potrebuje na zastavenie 30,3 metra na mokrom povrchu a 24,5 metra na snehu. Výsledok ukazuje, že aj ekonomická trieda môže konkurovať prémiovej triede... a tak Barum Polaris 5 postupuje do ďalšej fázy testu.
1. miesto
Bridgestone Blizzak LM-005
Víťazom sa stala pneumatika Bridgestone Blizzak LM-005, ktorá zopakovala svoj úspech z testu brzdnej dráhy zimnej pneumatiky 225/45 R17 - Autobild 2019. Ani tentoraz nemá pri brzdení na mokrej vozovke konkurenciu.
Uvidíme, ako sa jej bude dariť v ďalšej fáze testu.
2. miesto
Michelin Pilot Alpin 5
Šampiónom v brzdení na snehu je francúzska pneumatika Michelin Pilot Alpin 5, ktorá aj po toľkých rokoch neprestáva udivovať svojou nadčasovou kvalitou. Získa táto pneumatika medailu aj v ďalšej fáze testovania?
3. miesto
Semperit Speed-Grip 3
V porovnaní s minuloročným testom brzdnej dráhy zimných pneumatík 225/45 R17 - Autobild 2019 si neprémiová pneumatika Semperit Speed-Grip 3 zlepšila svoju pozíciu o jedno miesto a dokazuje, že stredná trieda má vodičom rozhodne čo ponúknuť. Pneumatiky sa navyše dajú kúpiť za nižšiu cenu ako pneumatiky prémiovej triedy.
4. miesto
Continental ContiWinterContact TS 850P
Prémiová pneumatika Continental ContiWinterContact TS 850P sa len ťažko umiestňuje na prvom mieste v brzdnej dráhe. V komplexných testoch ju však komisári často chvália za najvyváženejšie jazdné vlastnosti. Držíme palce do ďalšej fázy testu.
5. miesto
Hankook Winter i*cept evo3 W330
Pneumatika strednej triedy Hankook Winter i*cept evo3 W330 zabrzdila na snehu len o 0,7 metra ďalej ako pneumatika Michelin. Bude mu v ďalšej fáze testu šliapať na päty?
Prehľad 20 pneumatík postupujúcich do ďalšej fázy testu
Umiestnenie |
Názov dezénu |
Brzdná dráha za mokra v metroch | Brzdná dráha na snehu v metroch | Celková brzdná dráha v metroch |
---|---|---|---|---|
1. | Bridgestone Blizzak LM-005 | 30,3 | 24,5 | 54,8 |
2. | Michelin Pilot Alpin 5 | 31,9 | 24,3 | 56,2 |
3. | Semperit Speed-Grip 3 | 30,8 | 26 | 56,8 |
4. | Continental ContiWinterContact TS 850P | 31,8 | 25,2 | 57 |
5. | Hankook Winter i*cept evo3 W330 | 32,3 | 25 | 57,3 |
6. | Vredestein Wintrac Pro | 33,2 | 24,9 | 58,1 |
7. | BFGoodrich g-Force Winter 2 | 34,1 | 24,6 | 58,7 |
8. | Kleber KRISALP HP3 | 34,4 | 24,6 | 59 |
9. | GoodYear UltraGrip Performance+ | 34,4 | 24,8 | 59,2 |
10. | Uniroyal MS plus 77 | 34,2 | 25 | 59,2 |
11.–12. | Barum Polaris 5 | 35,2 | 24,9 | 60,1 |
11.–12. | Nokian WR A4 | 34,6 | 25,5 | 60,1 |
13. | Dunlop Winter Sport 5 | 35,2 | 25 | 60,2 |
14. | Apollo Aspire XP Winter | 35,1 | 25,3 | 60,4 |
15. | Giti GitiWinter W1 | 35,2 | 25,4 | 60,6 |
16.–17. | Cooper WeatherMaster SA2+ | 34,6 | 26,1 | 60,7 |
16.–17. | General Altimax Winter 3 | 36 | 24,7 | 60,7 |
18. | Fulda Kristall Control HP2 | 36,3 | 24,5 | 60,8 |
19.–20. | Laufenn I FIT Plus | 36,2 | 24,8 | 61 |
19.–20. | Pirelli Winter Sottozero 3 | 35,2 | 25,8 | 61 |
Zdroj: Autobild.de