Test zimných pneumatík 225/40 R18 - ADAC 2025

Prichádza najväčší test v histórii ADAC!

Test zimných pneumatík na rok 2025, prináša najnovšie výsledky a odpovedá na rad doposiaľ nezodpovedaných otázok. Aký vplyv má stále širšia ponuka online obchodov, ktoré zaplavujú trh lacnejšími modelmi? Dokážu sa tieto cenovo dostupné varianty vyrovnať prémiovým značkám? A kto si v teste viedol najlepšie? Najnovší test organizácie ADAC prináša jasné odpovede.

sneh_cesty__


Prvotný cieľ ADAC testu

Hlavným cieľom tohtoročného testu bolo upozorniť vodiča, že rozhodovanie iba na základe ceny môže byť lákavé, ale často sa nevypláca. Väčšina lacných pneumatík nemá porovnateľnú kvalitu ani výkon s prémiovými modelmi. Pôvodná lacná kúpa môže naopak vyluxovať vašu peňaženku – kvôli rýchlejšiemu zbehnutiu dezénu a častejším návštevám servisu pri prípadnej výmene, prichádzate nielen o peniaze, ale aj o čas, ktorý tým strávite. Nehovoriac o tom, že tým rastie aj riziko ohrozenia bezpečnosti pri jazde.

Prečo sa ADAC zameral na také široké spektrum pneumatík?

Rozšírenie ponuky menej známych značiek súvisí s rastúcim vplyvom online obchodov – práve tie prinášajú na trh nové, často lacnejšie alternatívy. ADAC sa preto rozhodol preveriť ich skutočný vplyv na bezpečnosť a komfort pri bežnom používaní.


Aké pneumatiky sa testu zúčastnili?

Tomuto rozsiahlemu testu sa podrobilo 31 modelov zimných pneumatík v rozmere 225/40 R18, určených pre športové a výkonnejšie vozidlá nižšej a strednej triedy. Test zahŕňal prémiové značky, modely strednej triedy, ale aj ekonomické varianty a menej známych výrobcov, o ktorých mnohí vodiči počujú prvýkrát.

Ako a kde hodnotenie prebiehalo?

Pre maximálnu spoľahlivosť a presnosť výsledkov test prebiehal v rôznych teplotných pásmach, pri odlišných poveternostných podmienkach. Tým bolo zaistené, že hodnotené sezónne pneumatiky ukázali svoje reálne prednosti a odhalili oblasti, na ktorých by mali výrobcovia ešte zapracovať.

Hodnotenie zahŕňalo:

  • Výkon na suchu – brzdná dráha a ovládateľnosť pri vyšších rýchlostiach.
  • Výkon na mokre – brzdné dráhy na asfalte aj betóne, správanie pri akvaplaningu na priamej trati aj v zákrutách a ovládateľnosť.
  • Správanie na snehu – brzdenie, trakcia a jazdná stabilita.
  • Správanie na ľade – brzdenie a ovládateľnosť.
  • Komfort a hlučnosť – pohodlie pri jazde.
  • Environmentálne a ekonomické parametre – spotreba paliva, odhadovaná životnosť a miera abrázie.


Dôraz bol kladený na hodnotu a udrzateľnosť

Test ADAC kládol veľký dôraz na to, ako používanie pneumatík ovplyvňuje nielen bezpečnosť, ale aj dlhodobé prevádzkové náklady. Hodnotená bola teda nielen životnosť dezénu a predpokladaný kilometrový nájazd, ale aj opotrebovanie a spotreba paliva.

Tento komplexný prístup ukazuje, že pri kvalitných zimných pneumatikách nejde len o okamžitý výkon, ale aj o ekonomiku prevádzky a ekologický dopad počas celej ich životnosti.


Dych vyrážajúce výsledky testu

Z celkových 31 testovaných pneumatík obstálo iba 6 modelov s hodnotením „dobrá“. Naopak 11 pneumatík s označením 3PMSF, ktoré sú oficiálne schválené pre zimnú prevádzku, úplne zlyhalo – ich výsledky boli označené ako „nedostatočné“ z hľadiska jazdnej bezpečnosti.

Prémiové značky si udržujú vedenie

Najlepšie si viedli tradičné prémiové značky – Goodyear, Michelin, Bridgestone a Dunlop. Tieto modely sa ukázali ako najvyváženejšie a potvrdili povesť výrobcov, ktorí dlhodobo udávajú smer v kvalite a bezpečnosti.

Výnimky existujú

Prijateľné hodnotenie z hľadiska bezpečnosti dosiahli aj dva cenovo dostupné modely – Matador MP93 Nordicca a Momo W-20 North Pole. Napriek tomu, že vykazujú drobné slabiny, môžu byť rozumnou voľbou pre vodičov, ktorí najazdia len obmedzený počet kilometrov.


Záverečné odporúčanie

Pokiaľ chcete mať pri výbere nových zimných pneumatík istotu, že neoľutujete, vyberajte modely, ktoré obstáli v nezávislých testoch. Cena by nemala byť rozhodujúca – skutočnú hodnotu predstavujú kvalita a istota za volantom.


Čo v teste nájdete:

Zimné pneu

Súboj 31 zimných pneumatík v rozmere 225/40 R18. Výsledok vás prekvapí!Zdroj: ADAC.de


1. miesto
Goodyear UltraGrip Performance 3

Pneumatika Goodyear UltraGrip Performance 3 v teste predviedla najlepšiu kombináciu vlastností a zaslúžene sa umiestnila na najvyššej priečke. Najviac vynikla na mokrej vozovke, kde dosiahla excelentný výkon vďaka najkratšej brzdnej dráhe, vynikajúcej ovládateľnosti a perfektnej ochrane proti akvaplaningu. Veľmi dobré výsledky podala aj na suchu a snehu. Z hľadiska hodnoty a udržateľnosti obstála veľmi dobre, s odhadovaným nájazdom cez 76000 km a najnižšou mierou abrazívneho opotrebovania.

Jej celkové hodnotenie „dobrá“ bolo udelené vďaka kombinácii bezpečnostného a environmentálneho výkonu.

✅ Najmenšia miera opotrebenia
✅ Najkratšia brzdná dráha na mokrej vozovke
✅ Vysoký kilometrový nájaz
❌ Vyššia obstarávacia cena

Goodyear UltraGrip Performance 3

Chcem vybrať Goodyear


2. miesto
Michelin Pilot Alpin 5

Pneumatika Michelin Pilot Alpin 5 zažiarila na suchu, kde dosiahla najkratšiu brzdnú dráhu a prejavila sa presnou odozvou riadenia. V mokrých podmienkach aj na snehu zajazdila druhú najkratšiu brzdnú dráhu s dobrou ovládateľnosťou. Výborne obstála aj v priamom akvaplaningu, zatiaľ čo slabšou stránkou bola jazda vodou v zákrutách, kde pôsobila menej iste ako konkurencia. Z hľadiska hodnoty sa jej tiež darilo – o najlepší výsledok v opotrebení sa podelila s víťazným Goodyearom a s odhadovaným kilometrovým nájazdom 67000 km skončila na vynikajúcom 4. mieste. Jedinou výhradou je, že výrobné zvyšky z nových pneumatík sa počas prvých kilometrov jazdy zbytočne dostávajú do životného prostredia.

Celkové hodnotenie „dobrá“ odráža vyváženú kombináciu bezpečnostného a ekologického výkonu.

✅ Najmenšia miera opotrebenia
✅ Najkratšia brzdná dráha na suchej vozovke
✅ Vynikajúci výkon na snehu
❌ Slabšia ochrana pri aquplaningu v zákrutách

Michelin PILOT ALPIN 5

Chcem vybrať Michelin


3. miesto
Bridgestone Blizzak 6

Pneumatika Bridgestone Blizzak 6 prekvapila predovšetkým v mokrých testoch, kde vynikla najkratšou brzdnou dráhou na betónovom povrchu a prekonala všetku konkurenciu. Celkovo pôsobí spoľahlivo na suchu, mokru aj ľade. Na mokre stráca len vďaka priemernému výkonu akvaplaningu v zákrutách. V zimných podmienkach sa osvedčila efektívnou brzdnou dráhou a dobrou trakciou, napriek tomu by ovládateľnosť mohla byť o niečo istejšia. Z hľadiska hodnoty a ekologických parametrov ponúka nízke opotrebenie, odhadovaný kilometrový nájazd cez 57000 km a dobrú účinnosť vďaka nízkej hmotnosti a spotrebe paliva.

Celkové hodnotenie „dobrá“ odráža vyváženú kombináciu bezpečnostného výkonu a ekologických vlastností, s dôrazom na spoľahlivosť vo všetkých testovaných podmienkach.

✅ Stabilný na snehu
✅ Vynikajúci brzdný výkon na mokrej vozovke
✅ Vyvážený zimný výkon
❌ Slabší aquaplaning

Bridgestone Blizzak 6

Chcem vybrať Bridgestone


Zaujímavosti testu

  • Najlepšia odolnosť proti opotrebovaniu
    V teste odolnosti proti abrázii vynikli pneumatiky Michelin Pilot Alpin 5 a Goodyear UltraGrip Performance 3, ktoré zdieľali najlepšiu hodnotu 50 mg/km/t. To znamená, že pri každom najazdenom kilometri uvoľní z pneumatiky minimálne množstvo častíc, čo svedčí o ich dlhej životnosti a menšom dopade na životné prostredie.

  • Najvyššia odhadovaná životnosť
    Pneumatika Goodyear UltraGrip Performance 3, ktorá ponúka vynikajúcu kombináciu bezpečnosti a hodnoty, sa pýši takmer najvyšším odhadovaným nájazdom cez 75 000 km – čo je skutočne výnimočný výsledok. Vyššiu hodnotu 81 000 km dosiahla iba pneumatika Radar Dimax Winter, ktorá však skončila až na 21. mieste s hodnotením „nedostatočná“.

  • Špecializácia vs. univerzálnosť
    Pneumatika Syron Everest 2 dominovala na snehu vo všetkých testovaných disciplínach, avšak na suchu a mokre bola posledná vo všetkých kategóriách. Tento príklad ukazuje, že špecializované pneumatiky môžu mať skvelé výsledky v jednej oblasti, ale výrazne strácajú v ostatných podmienkach.

  • Odlišnosti pri jazde na snehu a ľade
    Test ukázal, že pneumatiky optimalizované pre sneh nemusia byť rovnako efektívne na ľade. Napríklad Goodyear UltraGrip Performance 3 excelovala na snehu, ale na ľade sa jej brzdná dráha predĺžila o 1,5 m.

  • Výrazné rozdiely v brzdnej dráhe na mokrom povrchu
    Náš víťaz testu, Goodyear UltraGrip Performance 3, dosiahol najkratšiu brzdnú dráhu na mokrej vozovke – zastavil už po 31,7 m z 80 km/h, zatiaľ čo najhoršie hodnotená pneu v brzdnej dráhe na mokrom povrchu Syron Everest 2 potrebovala na zastavenie 47,1 m. Značný rozdiel 15,4 m ukazuje, aký zásadný je výber kvalitnej pneumatiky!


Poradie a hodnotenie testovaných pneu

Umiestnenie Názov dezénu Sucho Mokro Sneh Ľad
1. Goodyear UltraGrip Performance 3 42,3 31.7 9.7 16.7
2. Michelin Pilot Alpin 5 41,4  32.2 9.4 16.3
3. Bridgestone Blizzak 6 43,8  32.3 9.6 16.2
4-5. Dunlop Winter Sport 5  44 34.4 9.5 16.8
4-5. Hankook Winter i*cept evo3 W330 43,7  32.9 9.7 17.4
6. Continental WinterContact TS 870 P 42,6  33 9.8 18.1
  Vyhovujúce        
7. Kleber Krisalp HP3 44,2  35 9.4 16.8
8-9. Nokian Tyres WR Snowproof P 42,2  33.4 10 16
8-9. Momo North Pole W 20 EUROPA 43,1  32.7 9.8 16.7
10. Ceat WinterDrive 42  34.5 9.7 15.5
11-12. Matador MP93 Nordicca 45,1  34.9 9.7 16.8
11-12. Uniroyal WinterExpert 43,9 32.9 9.7 17.4
13. Fulda Kristall Control HP2 45,3  35.9 9.7 17
14. GT Radial WinterPro2 Sport 45 36.3 9.7 17
15. Semperit Speed ​​Grip 5 44,3  33.3 9.6 17
16. Giti GitiWinterW2 45,2  34.7 10 17.8
  Dostatočná        
17-18. Point S Winter S 44,5  35 9.7 16.7
17-18. Firestone Winterhawk 4 45,2  33 9.7 16.1
19. Maxxis Premitra Snow WP6 45,2 36.4 9.7 17.5
20. Apollo Aspire XP Winter 43,8  34.2 9.8 16.6
  Nedostatočná        
21. Radar Dimax Winter 44,1  36.7 9.5 15.8
22. Nankang Winter Activa SV 4 44,8  35.6 10.3 19.1
23-24. Landsail Winter Lander 42,5  32.8 12.2 16.7
23-24. Petlas SnowMaster 2 Sport 43,9  35.5 10.4 16.9
25. Imperial Snowdragon UHP 44.6 37.8 10.3 17.4
26. Goodride SW608 45 38.5 10.5 18.2
27-31 Syron Everest 2 46 47.1 9.2 15.2
27-31. CST Medallion Winter WCP1 43.3 35.3 10.9 19.3
27-31 Star Performer Stratos UHP 44.4 39.9 9.9 17.4
27-31 Tomket Snowroad Pro 3 44.8 40.4 10 15.9
27-31 Evergreen Winter EW66 46.2 42.3 236N 72.7dB

Zdroj: ADAC.de

04.11.2025 (aktualizované: 04.11.2025), Erika Kajtárová

Košík 0,00 €

Nákupný košík je prázdny.