Tohtoročná dráma na asfalte štartuje nemecký magazín AutoBild vo veľkom štýle! Megatest 55 letných modelov 205/55 R16 rozdelil na dve časti av tej prvej prináša rebríček brzdnej dráhy. Tipnete si názov najhoršej pneumatiky, ktorá potrebuje na zastavenie o neuveriteľných 20,6 metrov viac ako šampión?
Letná sezóna už na seba nenechá dlho čakať - a tak redaktori nemeckého AutoBildu vypustili do sveta prvú časť obrovského testu letných pneu. V prvej časti uvidíte 55 súčasných modelov zo všetkých cenových tried v brzdnej dráhe na mokrom a suchom asfalte.
Do ďalšieho kola – kde sa komisári zamerajú na hĺbkové porovnanie jazdných vlastností – postupilo 20 najlepších pneumatík. Krátka brzdná dráha je síce dôležitá, ale na stanovenie najbezpečnejšieho obutia je potrebných viac kritérií. Preto prvú časť berte skôr ako ukazovateľ, ktorým značkám sa radšej vyhnúť oblúkom. Druhú časť publikujeme ešte tento mesiac.
V zastúpení všetkých cenových tried uvidíte porovnanie brzdnej dráhy 55 modelov letných pneu v rozmere 205/55 R16. Všetky brzdné dráhy sú v metroch; * na mokrom povrchu z 80 km/h; ** na suchu zo 100 km/h. Zdroj: AutoBild.de
1. miesto
Continental PremiumContact 7
S bezkonkurenčnou brzdnou dráhou na mokre 25,8 metrov a na suchu len 35,4 metrov sa Continental PremiumContact 7 stala šampiónom prvej časti testu. Novinka nemeckého výrobcu tak nastupuje v najpopulárnejšom rozmere 205/55 R16 so všetkou parádou. Niet divu, že po tejto značke siaha čím ďalej tým viac vodičov. Držíme palce v ďalšom kole!
2. miesto
Kumho Ecsta HS52
Obrovským prekvapením testu je dezén strednej triedy Kumho Ecsta HS52. Na mokre potrebovala na zastavenie len o 3 desatiny metra (26,1 m) viac ako víťazný Continental. Na suchom asfalte potom 35,4 metrov. Pre zaujímavosť - predchádzajúci model Kumho Ecsta HS51 porazil v roku 2021 v brzdnej dráhe Continental PremiumContact 6 a skončil na prvom mieste. Sme zvedaví, ako sa bude Kumho dariť v ďalšom kole testu.
3. miesto
Vredestein Ultrac
Úctyhodný výkon dosiahla aj pneu Vredestein Ultrac, ktorá na mokre zastavila po 26,6 metroch, na suchu potom po 36,1 metroch. Keďže je ale pneu cenovo porovnateľná s Kumho Ecsta HS52, radšej odporúčame siahnuť po Kumho - samozrejme len v prípade, ak je hlavným kritériom brzdná dráha. Na to, ktorá zo značiek ponúka väčšiu bezpečnosť pri jazde, si budeme musieť počkať do ďalšieho kola.
Zaujímavosti testu
- Na 4. mieste skončila populárna pneu strednej triedy Hankook Ventus Prime4 K135. Na ponúka skvelý pomer ceny a výkonu - a historicky si už zvíťazila v niekoľkých testoch pneu. Napríklad v roku 2022 si z megatestu brzdnej dráhy 50 letných pneumatík 215/55 R17 odniesla striebornú medailu. Sme zvedaví, na akej priečke skončí tentoraz.
- Slovenské pneu Matador Hectorra 5 sa tentoraz príliš nedarilo. So súčtom brzdných dráh 73 metrov bohužiaľ patrí k modelom, ktoré redaktori v rozmere 205/55 R16 neodporúčajú. V ďalšom kole ju preto neuvidíme.
Poradie a hodnotenie brzdnej dráhy testovaných pneu
Všetky brzdné dráhy sú v metroch; * na mokrom povrchu z 80 km/h; ** na suchu zo 100 km/h.
Umiestnenie | Názov dezénu | Brzdná dráha na mokre | Brzdná dráha na suchu | Brzdná dráha celkom |
---|---|---|---|---|
1. | Continental PremiumContact 7 | 25,8 | 35,4 | 61,2 |
2. | Kumho Ecsta HS52 | 26,1 | 35,4 | 61,5 |
3. | Vredestein Ultrac | 26,6 | 36,1 | 62,7 |
4. | Hankook Ventus Prime4 K135 | 27,7 | 35,9 | 63,6 |
5. | Michelin Primacy 4+ | 27,7 | 36,3 | 64,0 |
6. | Toyo Proxes Comfort | 27,5 | 36,7 | 64,2 |
7. | Falken ZIEX ZE310 ECORUN | 28,0 | 36,5 | 64,5 |
8. | Maxxis Premitra 5 HP5 | 28,4 | 36,2 | 64,6 |
9. | Pirelli Cinturato P7 C2 | 28,4 | 36,3 | 64,7 |
10. | Bridgestone Turanza 6 | 27,9 | 36,9 | 64,8 |
11. | Nexen N'fera Primus | 27,7 | 37,2 | 64,9 |
12. | Firestone Roadhawk | 28,7 | 36,6 | 65,3 |
13. | Goodyear Efficientgrip Performance 2 | 29,2 | 36,4 | 65,6 |
14. | Uniroyal RainSport 5 | 27,7 | 37,9 | 65,6 |
15. | Kleber Dynaxer HP4 | 28,8 | 37,4 | 66,2 |
16. | Fulda EcoControl HP2 | 29,5 | 36,8 | 66,3 |
17. | Giti GitiSynergy H2 | 29,8 | 36,6 | 66,4 |
18. | BFGoodrich Advantage | 29,1 | 37,4 | 66,5 |
19. | GT Radial FE 2 | 29,3 | 37,4 | 66,7 |
20. | Dunlop SP Sport Bluresponse | 30,0 | 36,9 | 66,9 |
– | Nepostoupily do dalšího kola | – | – | – |
21. | Sava Intensa HP2 | 30,0 | 37,2 | 67,2 |
22. | Debica Presto HP2 | 30,2 | 37,4 | 67,6 |
23. | Semperit Speed-Life 3 | 28,8 | 39,0 | 67,8 |
24. | Goodride ZuperEco Z-107 | 30,5 | 37,6 | 68,1 |
25. | Apollo Aspire 4G + | 30,7 | 37,6 | 68,3 |
26. | Kenda Kenetica Pro KR210 | 31,2 | 38,6 | 69,8 |
27. | Westlake ZuperEco Z-107 | 31,5 | 38,6 | 70,1 |
28. | Petlas Imperium PT 515 | 31,4 | 39,0 | 70,4 |
29. | Minerva F209 | 31,6 | 39,3 | 70,9 |
30. | Leao Nora-Force HP100 | 33,1 | 38,0 | 71,1 |
31. | Tristar EcoPower 4 | 32,1 | 39,5 | 71,6 |
32. | Tracmax X-Privilo TX-1 | 32,5 | 39,2 | 71,7 |
33. | Cooper Zeon CS8 | 33,0 | 38,9 | 71,9 |
34. | Tomket Sport | 33,3 | 38,6 | 71,9 |
35. | Linglong Comfort Master | 33,5 | 38,6 | 72,1 |
36. | Ovation Eco-Vision VI-682 | 32,5 | 39,6 | 72,1 |
37. | Sumitomo BC 100 | 33,2 | 39,2 | 72,4 |
38. | Imperial EcoDriver 5 | 32,6 | 40,1 | 72,7 |
39. | Tourador Wonder TH1 | 33,2 | 39,5 | 72,7 |
40. | Zeta Tyres Alventi | 33,1 | 39,6 | 72,7 |
41. | Tigar High Performance | 34,5 | 38,3 | 72,8 |
42. | Milestone Green Sport GS05 | 33,7 | 39,2 | 72,9 |
– | Příliš dlouhá brzdná dráha | – | – | – |
43. | Matador Hectorra 5 | 32,9 | 40,1 | 73,0 |
44. | Firemax FM601 | 34,9 | 38,4 | 73,3 |
45. | Radar RPX800 | 33,3 | 40,2 | 73,5 |
46. | Ceat SecuraDrive | 33,3 | 40,6 | 73,9 |
47. | Fortuna Ecoplus HP | 34,9 | 39,1 | 74,0 |
48. | Lassa Driveways | 34,7 | 39,5 | 74,2 |
49. | Atlas Green HP | 35,1 | 39,3 | 74,4 |
50. | Superia Tires Ecoblue HP | 34,7 | 39,7 | 74,4 |
51. | Nordexx NS9000 | 36,1 | 38,8 | 74,9 |
52. | Berlin Tires Summer HP 1 | 35,6 | 41,1 | 76,7 |
53. | Arivo Premio Arzero | 38,0 | 40,1 | 78,1 |
54. | DoubleCoin DC-99 | 42,1 | 39,6 | 81,7 |
55. | Triangle AdvanteX TC101 | 39,7 | 42,1 | 81,8 |