Pot, slzy, dráma a nakoniec aj korunovácia nového šampióna. Pri spomienkach na epické bitky medzi japonskou Bridgestone a nemeckým Continentalom v minuloročných testoch pneu nás mrazí ešte teraz! Prišiel ale čas odvety. Continental totiž konečne uviedol na trh dlho očakávanú novinku WinterContact TS 870.
Kvôli koronavírusu síce zimný dezén prichádza do predaja s oneskorením, a preto ho v tohtoročných testoch magazínov ADAC či Autobild pravdepodobne vôbec neuvidíme. ALE... medzinárodná organizácia TÜV SÜD našťastie pred nedávnom zverejnila výsledky svojho testovania, v ktorom porovnala práve Continental WinterContact TS 870 s aktuálne najlepšími zimákmi na trhu. Tipnete si víťaza?
Novinka od Continentalu: Stane sa šampiónom zimy 2021?
Keď v minulom roku Continental odsunul kvôli koronavírusu uvedenie svojej zimnej novinky na trh, v tichosti sme si povzdychli. Ako už totiž býva u konštruktérov nemeckej značky zvykom, s každým novým modelom posunú bezpečnosť jazdy zase o kus ďalej. Dlhé čakanie je ale našťastie na konci.
Už na tohtoročnú zimu 2021 môžu slovenskí vodiči prezuť na zimné pneumatiky Continental WinterContact TS 870. Tie nadväzujú na veľmi úspešný dezén WinterContact TS 860, ktorý sa vďaka 15 zlatým medailám z nezávislých testov nepochybne zapíše do siene slávy!
Svoju nadčasovú kvalitu navyše pneu TS 860 preukázala aj v minuloročných testoch, kde sa niekoľkokrát vyrovnala o 3 roky mladšej Bridgestone Blizzak LM-005. Tá síce vo väčšine prípadov zvíťazila, mnohokrát išlo ale iba o nepatrné rozdiely, ako napríklad v brzdnej dráhe na snehu či trakcii do zaviatych kopcov. Na prakticky už „veterána“ medzi pneumatikami ide tak o viac ako fantastický výkon!
Fanúšikovia tejto preslávenej značky preto rovnako ako my v redakcii netrpezlivo očakávajú, ktorý dezén sa pre zimu 2021 stane najbezpečnejším obutím. My už máme tušenie. Mrknite na výsledky testu medzinárodnej organizácie TÜV SÜD a ľahko si urobíte obrázok, ako to asi bude tento rok vyzerať.
Metodika testovania
- Komisári organizácie TÜV SÜD novinku Continental WinterContact TS 870 najskôr otestovali vo všetkých disciplínach a jej výsledky potom brali ako referenčné – teda vzorové. Aby dosiahli čo najpresnejšie výsledky, testovanie opakovali niekoľkokrát.
- Pokiaľ konkurenčná pneumatika bola v jednotlivých disciplínach lepšia ako Continental, získala hodnotenie vyššie ako 100. Ak bola naopak horšia, hodnotenie bolo menšie ako 100.
- Komisári pneumatiky 225/45 R17 postupne testovali na viacerých vozidlách – konkrétne na VW Golf Mk7 1,4 TSI, VW Golf Mk7 1,5 TSI, VW Golf Mk7 1,6 TDI, VW Golf Mk8 1,5 TSI, VW Golf Mk8 2,0 TDI, Škoda 1.8 TSI.
1. miesto (100 %)
Continental WinterContact TS 870
Za fantasticky vyvážené jazdné vlastnosti bez slabín si víťazstvo nový model Continental WinterContact TS 870 právom zaslúži. No robiť konečné závery si zatiaľ netrúfame. Testovaný rozmer 225/45 R17 totiž vodiči používajú skôr pre svižnejší štýl jazdy, Continental ale čaká ešte testovanie aj v rozmeroch pre bežnú prevádzku, ako sú 195/65 R15 alebo 205/55 R16.
Ak si ale povedie v ďalších testoch rovnako ako v tomto – tzn. zvíťazí rovno v 4 disciplínach z 11 a v 4 ďalších skončí na druhom mieste, na korunováciu nového šampióna zimného obutia nebudeme čakať príliš dlho.
✔ Fantasticky vyvážené jazdné vlastnosti
✔ Najkratšie brzdenie na mokrom povrchu
✔ Vynikajúca trakcia na snehu
✘ Priemerný valivý odpor v porovnaní s konkurenciou
2. miesto (99,46 %)
Bridgestone Blizzak LM-005
Japonskej pneu Bridgestone Blizzak LM-005 nemôžeme uprieť hneď tri veci. Po prvé, v celom teste je jednoznačne najlepšia v ovládateľnosti na snehu. Má nižší valivý odpor ako Continental. A v ostatných disciplínach predvádza fantastický výkon, ktorý je vyvážený a nikde nepokrivkáva.
Ako sme ale spomenuli už na začiatku článku, ide už o 3 roky „starý“ dezén. Aj preto v ostatných disciplínach za Continental WinterContact TS 870 už, skrátka, zaostáva. Síce nás to mrzí, pretože si Bridgestone vlani získala srdce našej redakcie aj slovenských vodičov. Na druhej strane to núti výrobcu vyrábať stále bezpečnejšie a výkonnejšie pneumatiky. Takže súťaživosť jednotlivých značiek budeme vždy 100 % podporovať!
✔ Testami preverený šampión bez slabín
✔ Najlepšia ovládateľnosť na snehu
✔ Nižšia spotreba paliva a vysoký kilometrový nájazd
✘ Oproti konkurencii slabšia ovládateľnosť na suchu
3. miesto (97,46 %)
Goodyear UltraGrip Permormance+
Americká pneumatika Goodyear UltraGrip Permormance+ boduje v teste hneď v dvoch disciplínach. Nielenže v ochrane proti aquaplaningu a v ovládateľnosti na snehu je druhou najlepšou pneu testu, v brzdení na snehu navyše nemá konkurenciu.
V porovnaní s ostatnými pneumatikami potom najviac zaostáva v brzdení na mokrom povrchu. Nezabúdajte ale na to, že medzi prémiovými dezénmi sú rozdiely úplne minimálne. Inak povedané – aj pneumatika s najhorším hodnotením na mokrom povrchu v danom teste jazdí v reáli špičkovo a v krízových situáciách vás nenechá v štichu.
✔ Nízka obstarávacia cena
✔ Veľmi účinná ochrana proti aquaplaningu
✔ Spoľahlivé správanie na suchu
✘ Priemerný kilometrový nájazd
4. miesto (95,80 %)
Nokian WR Snowproof P
Najviac ekologickou pneumatikou testu je fínska Nokian WR Snowproof P. V hodnotení valivého odporu totiž predbieha druhý najlepší model o neuveriteľných 7,2 percentilu. Pri jazde tak Nokian vyniká veľmi nízkou spotrebou paliva a vysokým kilometrovým nájazdom. To ocenia hlavne vodiči, ktorí cestujú na dlhšie vzdialenosti. Pneu pri jazde navyše poteší nižšou hlučnosťou ako konkurencia.
Čo sa týka ostatných jazdných vlastností, pneumatika je viac ako spoľahlivá. Aj keď v niektorých disciplínach za konkurenciou zaostáva, v brzdení na suchu s prehľadom víťazí. V ovládateľnosti na mokrom povrchu je potom tretím najlepším dezénom. Pripočítajte k tomu nižšiu obstarávaciu cenu ako pri väčšine plášťov v teste a dostanete ideálne obutie na tohtoročnú zimu.
✔ Nižšia obstarávacia cena
✔ Vysoký kilometrový nájazd
✔ Nízka spotreba paliva
✘ Priemerné jazdné vlastnosti na snehu
5. miesto (95,79 %)
Michelin Alpin 6
Hoci pneu Michelin Alpin 6 triumfovala proti novinke od Continentalu len v ochrane proti aquaplaningu, rovnako nemôžeme francúzskej značke nič extra vytknúť. Vďaka unikátnej technológii EverGrip, o ktorej sme písali snáď už tisíckrát, totiž Michelin jazdí rovnako výborne až do takmer úplného opotrebovania. Pre neznalých – s ubúdajúcim vzorom sa tvoria neustále nové drážky, čo kompenzuje úbytok hĺbky dezénu.
Aj preto sa Michelin už roky usiluje o to, aby autokluby a moto magazíny testovali plášte v polovici ich životnosti. A priznávame, že aj nás by výsledky takého testu zaujímali. Uvidíme. Trebárs sa v budúcnosti dočkáme.
✔ Rovnaké vlastnosti až do úplného opotrebovania
✔ Veľmi účinná ochrana proti aquaplaningu
✔ Spoľahlivé správanie na snehu
✘ Vyšší valivý odpor
6. miesto (93,46 %)
Pirelli WINTER SOTTOZERO Serie III
Pokiaľ sa chystáte vyhrať „slalom“ na snehu, po pneumatikách Pirelli WINTER SOTTOZERO Serie III najskôr nesiahnete. Talianska značka totiž exceluje hlavne v ovládateľnosti a brzdení na suchom asfalte. Práve v týchto disciplínach boduje.
Plášte Pirelli si obúvajú na svoje vozidlá hlavne majitelia luxusných a rýchlych áut, s ktorými v snehovej brečke či na zaviatych cestách ani veľmi nejazdia. Výrobca preto stavia skôr na krátke brzdenie na suchu, výbornú trakciu a presné reakcie pri riadení. A milovníci rýchlej jazdy sú, zdá sa, viac ako spokojní.
✔ Fantastická ovládateľnosť na suchu
✔ Presné reakcie pri riadení
✔ Krátka brzdná dráha na suchu
✘ Len priemerné výkony na snehu
Prehľad všetkých testovaných pneu v jednotlivých disciplínach
Continental WinterContact TS 870 |
Bridgestone Blizzak LM-005 |
Goodyear UltraGrip Permormance+ |
Nokian WR Snowproof P |
Michelin Alpin 6 |
Pirelli WINTER SOTTOZERO Serie III |
|
---|---|---|---|---|---|---|
Zrýchlenie na snehu | 100,0 % | 99,4 % | 99,9 % | 93,2 % | 92,2 % | 84,4 % |
Brzdenie na snehu | 100,0 % | 99,4 % | 100,8 % | 93,4 % | 92,8 % | 82,9 % |
Záber na snehu hodnotený indexom (ECE R117 Annex 7) |
1,21 | 1,19 | 1,20 | 1,16 | 1,16 | 1,05 |
Ovládateľnosť na snehu | 100,0 % | 100,7 % | 97,8 % | 97,7 % | 95,4 % | 93,8 % |
Ochrana proti priečnemu aquaplaningu | 100,0 % | 99,1 % | 100,4 % | 91,2 % | 102,9 % | 97,9 % |
Brzdenie na mokrom povrchu | 100,0 % | 97,6% | 93,0 % | 85,2 % | 93,3 % | 88,8 % |
Ovládateľnosť na mokrom povrchu | 100,0 % | 99,7 % | 95,0 % | 92,7 % | 97,4 % | 90,9 % |
Brzdenie na suchu |
100,0 % | 99,2 % | 98,1 % | 102,0 % | 97,3 % | 101,7 % |
Ovládateľnosť na suchu |
100,0 % | 97,6% | 96,9 % | 99,5 % | 96,9 % | 100,7 % |
Valivý odpor (ECE R117 Annex 6) |
100,0 % | 102,4 % | 95,2 % | 109,6 % | 91,6 % | 100,0 % |
Hlučnosť |
70 dB (A) | 71 dB (A) | 71 dB (A) | 69 dB (A) | 72 dB (A) | 72 dB (A) |