Test zimných pneumatík 225/45 R18 - Automotorsport

19.10.2023 , Erika Kajtárová

Nemecký časopis Automotorsport ako prvý prišiel s testami zimných pneumatík na rok 2017. Zaradil doň rozmer 225/45 R18, ktorý síce vyzerá ako pneumatika pre športovejšie vozidlá, ale používa sa aj na Škode Octavia (alebo Superb), ako aj na Opli Insignia, Mazde 6 atď.
 

Do testu boli zahrnuté pneumatiky naprieč cenovým spektrom a testovaným vozidlom bolo BMW 430i. Celé podujatie sa konalo vo Fínsku, neďaleko mestečka Ivalo, a bolo zamerané na klasickú zostavu disciplín do každého počasia. T. j. trakcia, brzdenie, odolnosť voči aquaplaningu alebo valivý odpor na suchu, mokre alebo snehu.

Dunlop_winterSport_5_orez_2

A každoročná otázka znie: Našiel dlhoročný (ale starnúci) šampión Continental WinterContact TS 850P premožiteľa? Mal veľa vyzývateľov. Ambiciózny Hankook, či nováčikovia v podobe Dunlopu a Michelinu majú dostatok technológií. Pre Nokian to bol prakticky domáci úspech. A Semperit alebo Cooper môžu vždy prekvapiť. Ale dosť úvodu, zamerajme sa na výsledky.


1. Miesto

Continental WinterContact TS 850P

Vyvážené (a vynikajúce) výsledky v každej disciplíne a dominantné správanie na mokrom povrchu. Vďaka tomu je tento behúň nesporným víťazom. Svoju vyššiu cenu ľahko ospravedlní tým, že vám poskytne bezpečnú jazdu bez ohľadu na podmienky. Navyše ponúka nízky valivý odpor, vďaka ktorému sa vám peniaze vrátia na čerpacej stanici.

continental_wintercontact-ts-850p

Na klasickú stredoeurópsku zimu nenájdete lepšiu pneumatiku ako WinterContact TS 850P. Typickým povrchom je mokrý alebo kašovitý sneh, prípadne suché a zamrznuté cesty. Práve pre takéto podmienky je pneumatika Continental dokonale vyladená.


2. Miesto

Dunlop Winter Sport 5

Neurobil jedinú chybu, a napriek tomu skončil druhý. V skutočnosti sa Dunlop na rozdiel od Continentalu nedostal v žiadnej z disciplín nad 9 bodov (max. 10). Získal však niekoľko osembodových výsledkov. Čo potvrdzuje dokonale vyrovnané charakteristiky. A k tomu pridáva výnimočne dobré brzdenie na snehu.

dunlop-winter-sport-5-2.jpg

Ak by sme hľadali chyby za každú cenu, mohol by to byť vyšší valivý odpor. Napriek tomu si Winter Sport 5 zaslúži hodnotenie "Odporúčame" a nižšiu cenu ako víťaz testu.


3. Miesto

Semperit Speed-Grip 3

A tu prichádza najväčšie prekvapenie celého testu. Tohtoročný nováčik v priamom porovnaní poráža prémiovejšie značky a získava svoje prvé pódiové umiestnenie. Jeho dominantná vlastnosť? Jednoznačne jeho správanie na snehu, kde získal 9,9 bodu z 10. Hoci od tejto pneumatiky nemôžete očakávať žiadne športovejšie výkony, môžete sa na ňu spoľahnúť kedykoľvek od jesene do jari.

Semperit_speedGrip_3_2_orez

Keď napadne sneh, môžete ísť s vedomím, že nič lepšie ste si nemohli kúpiť. Semperit Speed Grip-3 navyše dominuje v pomere ceny a kvality, keďže je približne o 20 % lacnejší ako Continental. 


4. Miesto

Michelin Pilot Alpin PA4

Aj keď je Pilot Alpin 5 už na trhu, testovala sa osvedčená generácia PA4. Je to pneumatika so športovejším pocitom, či už hovoríme o správaní na snehu alebo na suchu. Na mokrej vozovke drží spoľahlivo a vždy, keď hovoríme o pneumatikách Michelin, ako prvé sa nám vybaví vysoký kilometrový výkon.

pilot_alpin_pa4

Keď si kúpite francúzsku pneumatiku, získate istotu na niekoľko sezón.


5. Miesto

Fulda Kristall Control HP2

Druhé prekvapenie uzatvára prvú päťku a zároveň je posledným v teste, ktorý získal hodnotenie "Odporúčame". Nemecká Fulda prekvapila svojou novinkou s vynikajúcou ovládateľnosťou a trakciou, takou dôležitou v zimných podmienkach. Rezervy by sa dali nájsť v správaní na mokrej vozovke, ale ani tam nesklame. Navyše tu hrá úlohu aj cena - za cenu strednej triedy dostanete prémiovú výbavu a to je jasný cenový tip na túto zimu.


Ako sa darilo ostatným?

Miernym sklamaním je až 6. miesto pre Pirelli, kde pneumatike prekvapujúco chýbal náznak športového správania a aj v ostatných disciplínach bola skôr priemerná. Niekto by sa mohol pozastaviť nad slabým výsledkom pneumatiky Nokian A4. Tá však ponúkla zďaleka najnižší valivý odpor (získala 10 bodov z 10) a excelovala na suchu. Na vode a snehu však bola o niečo slabšia, preto priemerný výsledok. Ak by bol do testu zahrnutý aj dezén D4, situácia by bola iná.

Juhokórejské dezény HankookWinter i*cept evo2 W320 a Kumho WinterCraft WP71 sa umiestnili na 8., resp. 9. mieste. Je to nepríjemné prekvapenie minimálne pre Hankook, kde síce vykazujú pôsobivé výsledky na suchom a zasneženom povrchu, ale na mokrom povrchu je to už horšie. Pneumatika Cooper WeatherMaster SA2 sa umiestnila na poslednom mieste a je len podmienečne odporúčaná. Ani na jednom povrchu nezískala viac ako 7,1 bodu, takže napriek nízkej cene nájdeme lepšie pneumatiky.

Česká trať v teste

Hoci tu značku Barum nenájdeme, Česká republika má v TOP 3 dvoch zástupcov. Víťazný Continental aj bronzový Semperit sa vyrábajú v domácom závode. Značky koncernu navyše zdieľajú vybrané technológie s prémiovou značkou. Tak napríklad Barum získa v nasledujúcich sezónach know-how tohtoročného Continentalu.

Celkové hodnotenie

Dezén Hodnotenie Sneh Mokré Suché Životné prostredie
Continental WinterContact TS 850P ★★★★★ 8,7 9,6 9,1 8,0
Dunlop Winter Sport 5 ★★★★ 8,9 8,9 8,5 7,3
Semperit Speed-Grip 3 ★★★★ 9,9 7,2 7,6 8,6
Michelin Pilot Alpin PA4 ★★★★ 8,4 7,7 8,1 7,2
Fulda Kristall Control HP2 ★★★★ 9,5 6,8 7,3 7,9
Pirelli Winter Sottozero 3 ★★★ 7,8 7,9 8,2 6,6
Nokian WR A4 ★★★ 7,1 6,3 9,2 10,0
Hankook Winter i*cept evo2 W320 ★★★ 8,1 6,8 8,3 7,3
Kumho WinterCraft WP71 ★★★ 7,8 7,1 7,8 6,5
Cooper WeatherMaster SA2 ★★ 6,9 6,8 7,1 5,9

Hodnotenie

★★★★★Vrelo odporúčame
★★★★Doporučujeme
★★★Zatiaľ sa odporúča
★★Podmienečne odporúčané
★nedoporučuje sa

Košík 0,00 €

Nákupný košík je prázdny.