Dramatický súboj letných pneumatík o titul šampióna sa presunul do druhej fázy testu. V nej uvidíte detailné porovnanie 20 najlepších modelov v rozmere 205/55 R16. Získa novinka Continental PremiumContact 7 – víťaz za najkratšou brzdnou dráhou v predošlej časti – vytúžené víťazstvo?
Prvá časť megatestu 55 letných pneumatík 205/55 R16 od nemeckého AutoBildu priniesla vodičom detailné porovnanie brzdnej dráhy – ktorou prešlo mimochodom len 20 najlepších dezénov. V krízových situáciách však nezáleží len na rýchlom zastavení.
V ďalšej časti testu sa preto redaktori zamerali na 3 kategórie skladajúce sa z 12 disciplín. Mokro, sucho a prevádzkové náklady. Šampión je len jeden, z konečného rebríčka vám však s pokojným svedomím môžeme odporučiť prvých 14 modelov.
V druhej časti testu uvidíte porovnanie 20 pneumatík v rozmere 205/55 R16, ktorých brzdná dráha splnila bezpečnú dĺžku pre zastavenie.Zdroj: AutoBild.de
1. miesto
Michelin Primacy 4+
Michelin Primacy 4+ zvíťazil v teste na celej čiare s konečnou známkou 1,3. Na mokre sa pneu darilo vo všetkých ohľadoch – za vypichnutie rozhodne stojí špičková ochrana proti akvaplaningu v zákrutách. Francúzsky Michelin však okrem špičkových jazdných vlastností ponúka ešte dve zásadné veci.
Vďaka technológii EverGrip je jazda na týchto pneumatikách bezpečná aj pri minimálnej hĺbke dezénu 1,6 mm. A navyše Michelin získal jedno z najlepších hodnotení za prevádzkové náklady. V praxi to znamená vysoký kilometrový nájazd, nízku spotrebu paliva a šetrnosť voči životnému prostrediu. Také obutie preto viac než odporúčame.
✔ Špičkové vlastnosti na mokre a suchu
✔ Veľmi nízke prevádzkové náklady
✔ Brzdenie na mokre 27,7 m (80 km/h), na suchu 36,3 (100 km/h)
✘ Vyššie obstarávacie náklady
2. miesto
Continental PremiumContact 7
S bezkonkurenčnou brzdnou dráhou na mokre 25,8 metrov a na suchu len 35,4 metrov sa Continental PremiumContact 7 stala šampiónom prvej časti testu.Pri podrobnom testovaní však stratila nad víťazným Michelinom dôležité body za spotrebu paliva a kilometrový nájazd. Continental však ponúka viac ako špičkový výkon, ktorý ocenia predovšetkým milovníci športovej jazdy. Vďačí za to kombinácii perfektnej ovládateľnosti a vynikajúcej priľnavosti v zákrutách, ktorú podčiarkuje už spomínaná najkratšia brzdná dráha. Pričítajte si k tomu približne o 1 000 Sk nižšiu obstarávaciu cenu za sadu ako Michelin, a máte jasného víťaza.
✔ Veľmi vyrovnané vlastnosti vo všetkých podmienkach
✔ Víťaz za najkratšiu brzdnú dráhu
✔ Lacnejšie ako Michelin
✘ Horšie prevádzkové náklady ako u Michelin
3. miesto
Bridgestone Turanza 6
Na treťom mieste skončila japonská pneumatika Bridgestone Turanza 6, ktorá ponúka príkladne vyvážené jazdné vlastnosti vo všetkých podmienkach. A prekvapivo aj vysoký kilometrový nájazd, ktorý býva skôr dominantou konkurenčného Continentalu, ktorému ale tentoraz vytrela zrak. Bohužiaľ – vzhľadom na vyššiu obstarávaciu cenu ale odporúčame v rozmere 205/55 R16 siahnuť skôr po víťaznom Micheline alebo Continentale.
✔ Príkladne vyvážené jazdné vlastnosti
✔ Vysoký kilometrový nájazd
✔ Nízke prevádzkové náklady
✘ Vyššia obstarávacia cena
Zaujímavosti testu
- Goodyear Efficientgrip Performance 2, ktorá skončila na 4. a 5. mieste, získala titul EcoMaster 2024. Ide o špeciálne hodnotenie komisárov za nízke prevádzkové náklady. Na pneumatikách tak prejdete približne 45 000 kilometrov, spotrebujete pri tom málo paliva. A ešte k tomu uvoľníte do ovzdušia najmenej mikročastíc gumy ako s konkurenčnými dezénmi.
- Vzhľadom na vysoké opotrebovanie gumy komisári vypočítali, že na pneumatikách Vredestein Ultrac prejdete približne len 15 000 kilometrov. Ide tak o tretinu toho, čo ponúka Goodyear Efficientgrip Performance 2. Práve tu sa tak potvrdzuje staré ľudové príslovie „Nie som taký bohatý, aby som si kupoval lacné veci“.
- Hoci pneumatiky Uniroyal RainSport 5 sľubujú špičkový výkon na mokrom povrchu – predovšetkým vďaka technológii kopírujúcej žraločiu kožu –, v rozmere 205/55 R16 tieto výroky rozhodne nepotvrdili. Dezén totiž v tejto kategórii získal celkové hodnotenie iba 3+. Ovládateľnosť a bočné vedenie by šampión na mokre mal skrátka zvládať lepšie. Napríklad nabudúce.
Poradie a hodnotenie 20 testovaných pneu
Umiestnenie | Názov dezénu | Sucho | Mokro | Prevádzkové náklady | Konečná známka |
---|---|---|---|---|---|
1. miesto | Michelin Primacy 4+ | 2 | 2+ | 1- | 1,3 |
2. miesto | Continental PremiumContact 7 | 2+ | 2 | 2 | 1,4 |
3. miesto | Bridgestone Turanza 6 | 2 | 2 | 2+ | 1,5 |
4–5. miesto | Goodyear Efficientgrip Performance 2 | 2- | 2+ | 1 | 2,1 |
4–5. miesto | Kumho Ecsta HS52 | 2+ | 2+ | 2- | 2,1 |
6. miesto | Firestone Roadhawk | 2 | 2 | 2 | 2,2 |
7–9. miesto | Falken ZIEX ZE310 ECORUN | 2 | 2+ | 2- | 2,3 |
7–9. miesto | Hankook Ventus Prime4 K135 | 2 | 2+ | 2- | 2,3 |
7–9. miesto | Toyo Proxes Comfort | 2 | 2+ | 2- | 2,3 |
10–11. miesto | Dunlop SP Sport Bluresponse | 2- | 2 | 2 | 2,4 |
10–11. miesto | Fulda EcoControl HP2 | 2- | 2- | 1- | 2,4 |
12–13. miesto | BFGoodrich Advantage | 2- | 2 | 2- | 2,5 |
12–13. miesto | Kleber Dynaxer HP4 | 2- | 2 | 2- | 2,5 |
14–15. miesto | GT Radial FE 2 | 2- | 2- | 2 | 2,6 |
14–15. miesto | Giti GitiSynergy H2 | 2- | 2- | 2 | 2,6 |
16. miesto | Pirelli Cinturato P7 C2 | 2- | 2 | 3+ | 3,1 |
17. miesto | Nexen N'fera Primus | 2 | 2- | 3 | 3,2 |
18. miesto | Uniroyal RainSport 5 | 2 | 3+ | 2- | 3,6 |
19. miesto | Maxxis Premitra 5 HP5 | 3+ | 2- | 2 | 3,7 |
20. miesto | Vredestein Ultrac | 1- | 2+ | 4+ | 4,0 |