Nízkoprofilovky v rozmere 235/35 R19 boli ešte pred pár rokmi výnimkou, dnes ich však na ceste uvidíte úplne bežne. Na to reagovali špecialisti z ACE (Auto Club Europa) a Gute Fahrt, ktorí otestovali 8 pneumatík na výkonnom Volkswagene Golf GTI.
Pre porovnanie rozdielov medzi športovými pneumatikami určenými pre cestnú premávku (ako napr. Continental SportContact 7) a semi-slicky pridali redaktori testu aj pneumatiku Pirelli P Zero Trofeo R určenú primárne pre jazdu na okruhu – ktorá je však homologovaná aj pre cestnú premávku. Tá potvrdila svoju dominanciu suchej vozovke – kvôli chýbajúcim drážkam však prirodzene zaostáva na mokrej vozovke.
Testovacím vozidlom bol (medzi redaktormi automagazínov obľúbený) Volkswagen Golf GTI. Zdroj: Gute-fahrt.de
Umiestnenie | Názov dezénu | Mokro | Sucho | Spotreba | Hlučnosť | Komfort |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Continental SportContact 7 | 3,75 | 4,5 | 3 | 3 | 3 |
2. | Pirelli P Zero PZ4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 |
3. | Bridgestone Potenza Sport | 3 | 3,5 | 2 | 2 | 2 |
4. | Maxxis Victra Sport 5 | 3 | 3,5 | 2 | 2 | 2 |
5. | Dunlop SP SportMaxx RT 2 | 3,25 | 3 | 3 | 2 | 2 |
6. | Goodyear Eagle F1 SuperSport | 2,75 | 3,5 | 1 | 2 | 2 |
7. | Falken Azenis FK510 | 2,5 | 3 | 3 | 3 | 4 |
8. | Pirelli P Zero Trofeo R | 0,75 | 5 | 1 | 3 | 3 |