Test zimných SUV pneumatík 215/55 R17 – ADAC 2024

28.09.2024 , Erika Kajtárová

Pri zimných pneumatikách nie sú rozhodujúce len vlastnosti na snehu a ľade, ale aj na suchom a mokrom asfalte. V druhom teste roku 2024 preto uvidíte porovnanie 16 zimných pneumatík 215/55 R17 pre kompaktné SUV a vozidlá nižšej strednej triedy – a to vo všetkých podmienkach, ktoré vás od októbra do veľkej noci na ceste čakajú. Prezradíme, že na stupienku víťazov nájdete aj značku strednej triedy.

Test-zimných-SUV-pneumatík-215-55-R17-ADAC-2024-1

Tentokrát uvidíte porovnanie 16 SUV zimných pneumatík v rozmere 215/55 R17. Zdroj: ADAC.de


Porovnanie brzdnej dráhy u 16 zimných SUV pneu

Napadlo vás niekedy, ako sa ADAC testuje brzdnú dráhu na mokrom povrchu? Jazdci s autom dosiahnu 80 km/h a potom prudko zabrzdia s použitím ABS, ktoré zabraňuje zablokovaniu kolies. Komisári potom merajú, aká dlhá je brzdná dráha od okamihu zošliapnutia brzdového pedála až do úplného zastavenia. Tento test sa vykonáva na asfaltových a betónových povrchoch, aby sa zistilo, ako dobre pneumatiky zvládajú brzdiť v bežnej prevádzke.


1. miesto
Goodyear UltraGrip Performance 3

Americká Goodyear UltraGrip Performance 3 je maximálne vyvážená zimná pneumatika s vynikajúcimi výsledkami vo všetkých podmienkach – na suchých, mokrých aj zasnežených cestách. V testoch dosiahla nadpriemerné hodnotenie v brzdnej dráhe a trakcii, vrátane vysokej odolnosti proti akvaplaningu. Komisári tiež chválili presnú ovládateľnosť aj pri prudkých manévroch.

Medzi ďalšie prednosti patrí vysoký kilometrový výkon, nízke opotrebenie a nízka spotreba paliva. Celkovo známka 2,0 je tak viac ako zaslúžená.

Podrobné výsledky testu

✅ Vynikajúca priľnavosť na mokrej, suchej aj zasneženej ceste.
✅ Bezpečné a presné jazdné vlastnosti pri náhlych manévroch.
✅ Veľmi vysoký kilometrový nájazd 57 500.
❌ Vyššia hlučnosť pri jazde.

Goodyear-UltraGrip-Performance-3-size-for-test

Chcem vybrať Goodyear


2. miesto
Dunlop Winter Sport 5

Pneumatika Dunlop Winter Sport 5 je spoľahlivá zimná pneumatika, ktorá ponúka – rovnako ako víťazný Goodyear – vyvážené vlastnosťami na suchých, mokrých aj zimných cestách. Za vypichnutie stoja hlavne krátke brzdné dráhy na ľade a snehu, kde navyše vyniká skvelou trakciou. Poteší aj vďaka vysokému kilometrovému nájazdu.

Podrobné výsledky testu

✅ Výborná priľnavosť a bezpečné jazdné vlastnosti na všetkých povrchoch.
✅ Nadpriemerný kilometrový nájazd 54 300.
✅ Skvelý výkon na snehu s dobrou brzdnou dráhou a trakciou.
❌ Horšia odolnosť proti pozdĺžnemu akvaplaningu a vyššia hlučnosť.

Dunlop-Winter-Sport 5-size-for-test

Chcem vybrať Dunlop


3. miesto
Vredestein Wintrac Pro

Aj keď zimná pneumatika strednej triedy – Vredestein Wintrac Pro – na suchej vozovke vykazuje drobné nedostatky, ponúka viac ako solídny výkon vo všetkých nástrahách zimy. Na mokrej vozovke si vedie dobre vďaka krátkym brzdným dráham a slušnej ovládateľnosti. Na snehu potom exceluje s brzdnou dráhou a vynikajúcou trakciou. Vďaka nižšej obstarávacej cene ako u prémiovej konkurencie navyše poteší všetkých vodičov, ktorí hľadajú spoľahlivé obutie za rozumný peniaz.

Tento model už bohužiaľ nie je u výrobcu dostupný, pretože ho nahradila novšia vylepšená verzia Vredestein Wintrac Pro+.

Podrobné výsledky testu

✅ Dobré jazdné vlastnosti na snehu a ľade, vrátane nadpriemernej trakcie a brzdnej dráhy.
✅ Nižšia obstarávacia cena ako u konkurencie.
✅ Nízka spotreba paliva.
❌ Mierne nedostatky v presnosti a ovládateľnosti na suchej vozovke.

Pirelli-Cinturato-All-Season-SF3-size-for-test


Porovnanie kilometrového nájazdu u 16 zimných SUV pneu

Pri testovaní kilometrového nájazdu pneumatík sa používajú dve metódy. Tá prvá prebieha na ceste, keď skupina rovnakých vozidiel prejde v konvoji približne 15 000 kilometrov. Každých 2 500 kilometrov inžinieri pomocou lasera zmerajú hĺbku dezénu.

Druhá metóda prebieha v laboratóriu na špeciálnom zariadení, ktoré simuluje jazdu dlhú 5 000 kilometrov. Aj tu inžinieri meria hĺbka dezénu - tentoraz každých 1 250 kilometrov. Na základe toho potom odhadujú maximálny počet najazdených kilometrov do stanovenej minimálnej hĺbky.


Zaujímavosti testu

  • Jedna z najhorších pneumatík testu - Kenda Wintergen 2 KR501 - pri prudkom brzdení na mokre z 80 km/h zastavila až po 41,1 metroch. Na porovnanie najlepšia Pirelli Cinturato Winter 2 potrebovala len 34,2 metrov.Paradoxné je, že ide o najlepšie pneu z hľadiska kilometrového nájazdu.
  • Absolútnou katastrofou testu sa stala pneumatika Davanti Wintoura+, ktorá získala najhoršie hodnotenie na mokre. Komisári ju označili za nebezpečnú a odporúčajú sa nákupu takého obutia vyhnúť oblúkom.

Test-zimných-SUV-pneumatík-215-55-R17- ADAC-2024-2

Testovanie pneumatík prebiehalo na niekoľkých špecializovaných miestach. Na suchu boli ich vlastnosti overované v modernom testovacom centre Bridgestone v Taliansku a tiež na závodnom okruhu ADAC v Penzingu v Bavorsku, čo umožnilo dôkladné zhodnotenie výkonu na asfaltových povrchoch. Zimné podmienky, konkrétne správanie na snehu, boli testované v nezávislom stredisku Testworld vo Fínsku, ktoré sa špecializuje na skúšky v extrémnych klimatických podmienkach. Zdroj: Adac.de


Poradie a hodnotenie testovaných pneu

Umiestnenie Názov dezénu Celkové hodnotenie Bezpečnosť jazdy Ekologická rovnováha
1. Goodyear UltraGrip Performance 3 2,0 2,1 1,7
2. Dunlop Winter Sport 5 2,1 2,1 2,1
3. Vredestein Wintrac Pro 2,4 2,3 2,6
4–5. Semperit Speed-Grip 5 2,6 2,9 1,9
4–5. Hankook Winter i*cept RS3 W462 2,6 2,8 2,2
6. Continental WinterContact TS 870 P 2,7 2,9 2,3
7. Pirelli Cinturato Winter 2 2,8 2,9 2,4
8. Yokohama BluEarth Winter V906 2,9 2,8 3,1
9. Giti GitiWinter W2 3,1 3,2 2,8
10. Firestone Winterhawk 4 3,3 3,5 2,9
11–12. Viking WinTech 3,6 3,6 1,8
11–12. Kumho WinterCraft WP52 3,6 3,6 2,6
13. Maxxis Premitra Snow WP6 3,7 3,7 2,6
14. Triangle WinterX TW401 4,8 4,8 3,0
15. Kenda Wintergen 2 KR501 4,9 4,2 4,9
16. Davanti Wintoura + 5,3 5,3 3,1

veľmi dobre 0,6 - 1,5, chválitebný 1,6 - 2,5, dobrý 2,6 - 3,5 dostatočný, 3,6 - 4,5, nedostatočný 4,6 - 5,5

Zdroj: ADAC.de

Košík 0,00 €

Nákupný košík je prázdny.